«Фокстрот» - серед лідерів молодіжного моніторингу інтернет-магазинів

22 березня в УНІАН у рамках Х Консумерського фестивалю «Час діяти!» в Київському національному торговельно-економічному університеті відбувся круглий стіл на тему «Інтернет-продажі: знижується якість споживчого інформування – збільшується ризик споживача». 

Всеукраїнська федерація «ПУЛЬС» запросила зацікавлених фахівців до обговорення нагальних і проблемних питань у сфері захисту прав споживачів в електронній комерції. 

Круглий стіл розпочався з презентації результатів моніторингу інтернет-магазинів від ГО «Молодь за права споживачів». Молоді вчені та студенти провели моніторинг інтернет-сайтів на предмет відповідності їх діяльності до законодавства України у сфері захисту прав споживачів. Студенти назвали основні причини стурбованості якістю споживчого інформування в українських інтернет-магазинах в трьох секторах торгівлі «Побутова техніка», «Косметично-парфумерні товари» та «Одяг». Для цього молодь промоніторила та обдзвонила 60 інтернет-сайтів, відібраних у пошуковій системі Google по ключових словах «купити техніку», «купити одяг», «купити парфуми». Висновок невтішний: за рік покращилися лише показники в частині інформування якості товару (на 10%), решта – погіршилися. Розхвалювати свій товар он-лайн-продавці стали краще, а відповідати за якість оформлення гарантійних зобов’язань, видавати законом встановлені розрахункові документи – ні. 


На 65% досліджених сайтах не було інформації про суб’єкта підприємницької діяльності та юридичної особи. Готовність видавати фіскальний чек задекларували 25% он-лайн продавців, це лише на 3% більше від минулорічних показників, коли норми щодо обов’язковість фіскального чеку для продажу техніки із гарантійним талоном ще не було. Зменшилася навіть частка сайтів, які мають україномовну версію - 68% у 2017 році до 66,7% в 2018 році 

- Сайт мультиканального бренду «Фокстрот» увійшов до п’ятірки лідерів, через те, що там наявні всі відомості, які повинні бути на сайті задля споживчого інформування, - пояснила ініціативу Ольга Фреюк, активіст Всеукраїнського руху «Молодь за права споживачів». 


Вона розповіла, що дзвінок на гарячу лінію «Фокстроту» виконувався при ній і перше, що кинулося в око: «З нами спілкувалися дуже чемно. Одразу сказали, що компанія видає фіскальні чеки і це пролунало до оголошення характеристик товару, яким ми цікавились. Консультант гарячої лінії підкреслив, що вони біла компанія і працюють з фіскальними чеками. Так само нам відразу дали інформацію щодо гарантії товару від виробника, назвали термін в 14 днів з дня покупки товару у разі повернення. І що не менш важливо - досить швидко взяли слухавку. Ми робили таке мікродослідження, не скрізь був позитивний результат: до деяких не могли додзвонитися з першого разу, деяких чекали більше хвилини на лінії тощо».

Результати моніторингу 

ГКФрозвиває бренди