Зелений офіс: 10 років корпоративного волонтерства

Зелений офіс – екологічний проект Групи компаній Фокстрот. З'явився після того, як ГКФ взяла на себе відповідальність за мінімізацію впливу офісу на навколишнє середовище. Це пов'язано з цінностями компанії, а також позицією керівництва – підписанням генеральним директором ГКФ Геннадієм Виходцевим договору ГД ООН в лютому 2006 року.

Глобальний договір ООН – ініціатива, яка стимулює бізнес усього світу бути соціально відповідальним. Договір з ООН включає 10 принципів, які сформовані по 4 групах – права людини, право на працю, антикорупційна політика та екологія. У розділі «Екологія» Договору ООН виписані наступні принципи:
  1. Комерційні компанії зобов'язані дотримуватися зваженого підходу до вирішення виробничих завдань.
  2. Комерційні компанії зобов'язані поширювати інформацію про екологічну відповідальність.
  3. Комерційні компанії зобов'язані стимулювати розвиток і розповсюдження технологій, правильних з точки зору екології.
Одним із наслідків участі в програмі сталого розвитку Землі стало створення Зеленого офісу в ГКФ. Життєдіяльність Зеленого офісу відповідає принципам Договору з ООН. Проект націлений на реалізацію завдання сталого розвитку планети.

Як влаштований Зелений офіс в ГКФ

У липні 2009 року Геннадій Виходцев підписав корпоративні правила "Зеленого офісу". Вони спрямовані на раціональне використання та обґрунтовану економію природних ресурсів співробітниками Центрального офісу.
  1. Папір. Перехід на електронний документообіг. Якщо це неможливо, то папір використовується з двох сторін. Закуповується той папір, у виробництві якого використовується макулатура. Організовано збір використаного паперу і упаковки для повторної переробки. 
  2. Прісна вода. Економія прісної води здійснюється за допомогою сучасної сантехніки з підтримкою її функціоналу.
  3. Зелені рослини. Заповнення офісного простору зеленими рослинами. Висадка зелених рослин у дворі біля офісу.
  4. Відмова від одноразової тари на користь багаторазової. Приклад 1: пити каву з власної чашки замість пластикової склянки.. Приклад 2: відмовитися від поліетиленових пакетів на користь сумок з текстилю або “авосек” з мотузок.
  5. Економія електроенергії. Передбачає введення енергозберігаючих режимів для офісної техніки. Максимальне використання природного освітлення. Відключення світла і техніки, якщо в них немає необхідності. Заборона на функціонування кондиціонера при відкритих вікнах.
  6. Утеплення Центрального офісу ГКФ. Утеплення було проведено у 2013-2014 рр. Це – ще одна дія зі збереження енергетичних ресурсів, а також «плюс» в скарбничку Зеленого офісу.


Користь утеплення Центрального офісу

50% втрат тепла відбувається через вікна і стіни – утеплення скорочує ці втрати. Після утеплення приміщення покращилася теплоізоляція – влітку зберігається прохолода, а взимку затримується тепло. Матеріал, який використовують для зовнішнього утеплення стін, підвищує температуру в приміщенні на 4-5 ° С. Це знижує кількість енергії, необхідної для обігріву приміщення на 20-30%.

Регулюючи подачу тепла в батареях, прикручуючи червоний вентиль, співробітники знижують споживання тепла приблизно в два рази. Це означає, що на обігрів офісу витрачається менше ресурсу. Ось приклад арифметичний: зниження температури в приміщенні всього на 1 ° С (у вихідні або в неробочий час) знижує енергоспоживання приблизно на 10%. Одноразові витрати на утеплення приміщення економлять кошти протягом довгого часу.

Завдяки утепленню зменшилася оплата за комунальні послуги – сума в рахунках скоротилися на 60%. Одночасно з цим збільшилася стійкість будівлі до дій зовнішніх чинників: сила вітру, опади, сонячне світло. Зараз утеплювач і новий фасад приймає всі ці «удари» на себе. До того ж будівля з новим фасадом виглядає стильно, сучасно. 

Корпоративні еко-волонтери в ГКФ – драйвери «Зеленого офісу»

Свою діяльність Зелений офіс здійснює за допомогою ядра корпоративних волонтерів. Нагадаємо, що «Зелений офіс», як волонтерський рух всередині ГКФ, був заснований 5 активістами та підтриманий керівником – бізнесменом Геннадієм Виходцевим,- одним з перших корпоративних волонтерів. Для поширення екологічного стилю життя активісти – ядро проекту – використовують такі інструменти:
  • внутрішня розсилка повідомлень з новинами;
  • інформаційний стенд в холі центрального офісу ГКФ біля ліфта;
  • сторінка Групи компаній Фокстрот у Фейсбуці.
  • плакати, наліпки, "застережливі знаки".


Окремим інструментом реалізації проекту в ГКФ став рейтинг «Тут Працюють ДалЕКОглядні», реалізований до 10-річчя Зеленого офісу у 2019 році.

Рейтинг – своєрідне змагання серед співробітників ГКФ і брендів, які вона розвиває. Змагання за дії, які мінімізують вплив людини на навколишнє середовище. Одночасно з активностями Рейтингу волонтери розширюють коло шанувальників еко-свідомого способу життя. 


Алгоритм роботи Рейтингу «ДалЕКОглядніх» (з досвіду 2019 року)

Брати участь в рейтингу можна індивідуально або командою однодумців. Перед стартом рейтингу запускається інформаційна кампанія. Бажаючі долучитися реєструються. Їх завдання – набрати максимальну кількість балів в активностях Зеленого офісу.

У 2019 учасникам ранжирування було запропоновано взяти участь у 3-х зборах макулатури, збирати пластикові кришечки, замінити поліетиленові пакети текстильними сумками та брати з собою власну чашку, коли вони виходять на каву в кав'ярні у дворі Центрального офісу тощо.

Для фіксації балів всі учасники отримали плакати з зображенням дерева без листя. Кожна активність оцінювалася в балах. За набрані бали учасники отримували еквівалентну кількість зелених листочків. Листочки кріпилися до дерева. Чим більше зеленим було дерево у учасника (або команди), тим більш високу позицію він займав у рейтингу «ДалЕКОглядніх». Зелені дерева на дверях ряду офісів або над робочими місцями співробітників з написом «Тут Працюють далЕКОглядні» стали відмінним мотиватором для тих, хто доєднувався до еко-активностей. 



Важливо! У якості призів у 2019 році переможці рейтингу «ДалЕКОглядніх» отримали еко-враження. Команда переможців здійснила "Прогулянку на яхті", а призери індивідуального рейтингу відправилися на "Прогулянку на конях". Крім того, всі учасники еко-марафону отримали солодкі призи, а також грамоти, що підтверджують їх участь у грандіозному екологічному заході.

Трохи відео, як це було

– Наша корпоративна еко-комунікація дозволила розширити коло людей, які відповідально підходять до існування планети Земля та нашого спільного з нею майбутнього, – оголосив результати рейтингу «ДалЕКОглядних» генеральний директор ГК «Фокстрот» Геннадій Виходцев.

Тарифи Рейтингу «ДалЕКОглядніх» (1 бал дорівнює 1 листочку)

Наявність у приміщення ємності для макулатури 1 бал
Наявність у приміщенні ємності для збору пластикових кришечок 1 бал
Участь у тематичному флешмобі 4 бали
Використання паперу для принтера, за нагальної необхідності друк з двох сторін 1 бал
Відключення на ніч комп'ютера 1 бал
Власна чашка – замінник одноразової склянки 1 бал
Живі рослини у приміщенні 2 бали
Участь в озелененні території 1 бал
10 кг макулатури 1 бал
Заповненні анкети – реєстрація в Рейтингу 1 бал
Наявність в кабінеті інформації про Зелений офіс 1 бал


Результати роботи Зеленого офісу в Групі Фокстрот за 10 років

У 2019 році проект Зелений офіс відзначив 10-річчя свого існування. За цей час були досягнуті реальні результати:
  1. Здана співробітниками макулатура врятувала від вирубки 18 992 дерев. До речі, за весь час існування Зеленого офісу було організовано 36 зборів макулатури.
  2. Раціональне використання прісної води заощадило 1 912 600 куб. м. дорогоцінної рідини.
  3. Раціональне використання ресурсу дозволило заощадити 34 300К Вт електроенергії.
  4. Очищено від стихійних завалів сміття 170 400 м2 земної поверхні.
  5. Здано на переробку 42 467 кг паперу.
  6. Здано на переробку 725 кг пластикових кришечок.
За 10 років існування проекту кількість активістів зросла з 5 до 200 співробітників. Загальна кількість людей, залучених до еко-активностей, досягло 500 чоловік. Людей, які лояльні до руху та епізодично підтримують корпоративні активності – вже 5000 чоловік. 



7 грудня 2019 ГКФ отримала Диплом за кращий внесок корпорації в реалізацію Цілей Стійкого Розвитку ГД ООН за результатами Всеукраїнського конкурсу бізнес-кейсів з корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). 

Всього на конкурс компаніями України було подано 34 бізнес-кейса, присвячених впровадженню Цілей Стійкого Розвитку. Група компаній Фокстрот отримала Диплом за корпоративний внесок в ціль №15 - «Захист і відновлення екосистем суші». Детально

Перспективи Зеленого офісу

А ось ще один результат роботи Зеленого офісу, який має перспективи на майбутнє. У 2017 році еко-активісти ГКФ ініціювали створення «Алеї далЕКОглядніх» у дворі Центрального офісу. Було висаджено 30 кущів самшиту. 




У 2019 частина грошей, отриманих в результаті збору макулатури, була витрачена на закупівлю ще 30 кущів самшиту. В обідню перерву всі бажаючі – переважно актив еко-волонтерів ГКФ – зібралися у дворі, щоб закінчити створення «Алеї далЕКОглядніх». Копали, поливали, будували плани по внесенню добрив – було весело! А також домовилися про появу арт-об'єкта на цьому місці: лавки-інсталяції з екологічним змістом "Тут відпочивають далЕКОглядні".

У 2020 році відбувся ІІ етапі рейтингу «Тут працюють далЕКОглядні». Основна його відмінність від І етапу – він припав на рік з локдаунами, був скутий пандемією. Тому більша частина активностей відбувалася в онлайн-форматі. Як завжди, під слоганом “Сортуй, мінімізуй, переробляй!”

II етап рейтингу «Тут працюють далекоглядним» було вдосконалено. У Фейсбуці було створено групу рейтингу для спрощення комунікації. Добре відомі всім дерева-рейтинги стали електронними. До балів-листочків додалися яблука - ними враховують результати учасників рейтингу. Нове дихання отримала корпоративна розсилка «Дайджест далЕКОглядних» з акутальними новинами рейтингу.

Незважаючи на труднощі, протягом ІІ етапу рейтингу було проведено 7 еко-акцій. Це 3 збори макулатури, 1 акція “Ялинко, живи” та висадка врятованих від новорічного декору дерев “Ялинко, рости”, 1 збір використаних співробітниками масок, 1 збір пластикових кришечок та акція “Домашній формат еко-відповідальності”. Остання відбулася онланй. Кожен учасник відправляв організатором світлини свого домашнього зеленого куточка. У більшості це були фото з коробкою для макулатури, але дехто демонстрував роздільний збір сміття та компостування харчових відходів .

У підсумку ІІ етапі рейтингу продемонстрував наступні результати:
  • Зібрано 110 кг пластмасових кришечок.
  • Зібрано більше 2 т макулатури.
  • В активності рейтингу залучено 350 активістів
  • Запроваджено збір медичних масок у головному офісі.
  • 350 учасників еко-ініціатив як у межах рейтинга, так і поза його межами


20 травня 2021 року у головному офісі ГК «ФОКСТРОТ» відбулося нагородження переможців ІІ етапу рейтингу «Тут працюють далЕКОглядні». На відміну від попереднього, І етапу, це нагородження відбулося в комбі-форматі. Трансляція з церемонії велася онлайн як відеоконференція, а організатори рознесли подарунки, еко-корисні оберіги, Подяки та звістку про головні призи по робочим місцям учасників рейтингу.

Розпочав урочисту церемонію співзасновник ГК «ФОКСТРОТ» Геннадій Виходцев, який привітав та подякував усім учасникам проєкту:

– Я вдячний кожному учаснику нашого еко-рейтингу. Бажаю не зупинятись на досягнутому, адже щороку проєкт “захоплює” все більшу кількість співробітників та розвивається, незважаючи ні на що, – розпочав церемонію вручення Геннадій Анатолійович Виходцев. – “Зелений офіс” - це корпоративна культура в ГКФ. Проєкт реалізує наше бачення відповідальної поведінки, аби наші діти у майбутньому мали придатне для життя навколишнє середовище та навчалися піклуватися про нього.


Геннадій Анатолійович Виходцев отримує подяку за сприяння організації еко-рейтингу від активістів та організаторів Ⅱетапу рейтингу «Тут працюють далЕКОглядні» 2020

Геннадію Анатолійовичу Виходцеву, який підтримує активістів рейтингу з 2009 року власним прикладом та ресурсно, активісти вручили Подяку від колективу учасників еко-рейтингу та персональний еко-оберіг.

У 2020 році практичні результати власного рейтингу «Тут працюють далЕКОглядні» (ІІ етап) волонтери корпоративного руху “Зелений офіс” в ГКФ доповнили наступними зовнішніми активностями:
  • Взяли участь у благодійному зборі пластику в БФ “Лелекера” на допомогу пораненим бійцям АТО.
  • Надали підтримку студентам Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка для проведення онлайн екоаукціону “EcoInstitute” з продажу екологічних речей від 7 партнерів. В ході аукціону було зібрано 7852 грн для вихованців Міжнародної фундації “Отчий дім” (Київщина). Долучилися до поширення інформації про акцію “10 запитань екоексперту” до ювілею Зеленого інституту журналістики”. До ініціативи приєдналися 12 підрозділів КНУ Шевченка.

ГКФрозвиває бренди