Петиція від ритейлерів на сайті Президента України: побутову техніку продавати лише з касовим апаратом!

8 вересня 2015 року на веб-сайті офіційного інтернет-представництва Президента України, у спеціальному розділі з питань електронних петицій, що подаються Президентові України, з’явилася петиція про вимогу зобов’язати продавців побутової техніки та електроніки використовувати касові апарати при продажах товарів - https://petition.president.gov.ua/petition/4693

Суть звернення: запровадити обов’язкове здійснення торгівлі побутовою технікою та електронікою із застосуванням касових апаратів (реєстраторів розрахункових операцій - РРО) незалежно від обсягів доходу та групи спрощеної системи оподаткування.

На думку автора петиції – В’ячеслава Поврозніка, виконавчого директора торговельної мережі «Фокстрот», це значно зменшить продаж контрафакту чи контрабанди на ринку побутової техніки України, збільшить частку білого ринку у цьому сегменті та підвищить ефективність захисту  прав споживачів (гарантує якість товару та робить можливою процедуру оскарження у разі незадоволення клієнта якістю товару чи послуги). При цьому державний бюджет отримає податки з продажів побутової техніки, виведених «з тіні».

- Закликаю колег, однодумців, партнерів, конкурентів та свідомих громадян підтримати нашу ініціативу, використати можливість цього інструменту електронної демократії та змусити можновладців сприяти реформі, яка принесе користь громаді, торговій галузі та  економіці країни, - прокоментував петицію її автор В’ячеслав Поврознік. – Адже сьогодні у структурі ринку побутової техніки та електроніки України (а це 46.17 млрд. грн. у 2014 році), близько половини продажів, на нашу думку, належать «сірому» і «чорному» ринку. Цій ганебній статистиці  необхідно покласти край! Проголосуйте за вимогу «Побутову техніку продавати лише з касовим апаратом!» №  4693 за цим посиланням - https://petition.president.gov.ua/petition/4693


Довідка: українські ритейлери побутової техніки та електроніки системно працюють над захистом прав споживачів України від контрафактної продукції.

2011 рік – підписано Меморандум по роботі  з постачальниками (ініціатива членів Асоціації підприємств побутової  техніки та електроніки ), в якому вимагали від виробників та імпортерів: «…З метою захистити полиці  своїх магазинів від можливого  потрапляння товару, завезеного на територію України без необхідного митного  оформлення, просимо  вас з кожними поставками надавати разом з іншими документами лист з вказівкою  номерів митних декларацій, по яким  цей товар перетнув кордон».

2012 рік -  ритейлери взяли  участь у розробці проекту Закону України, спрямованого на моніторинг  і контроль ланцюга  передачі товару від постачальника до споживача.

2013 рік – підписано «Меморандум про взаєморозуміння  між Державною інспекцією України з питань захисту прав споживачів та компаніями-імпортерами і розповсюджувачами в Україні електро-побутової техніки заради боротьби з контафактною та контрабандною продукцією». Підписи поставили відомі ритейлери «Фокстрот» та «Сomfy», а також представники світових брендів: «BSH Bosch-Siemens», «Indesit Ukraine», «Gorenie»,«Samsung Electronics Ukraine», «Delongi Ukraine», «Philips Ukraine». Сторони домовилися співпрацювати над: «створенням законодавчої та нормативної бази України, адаптованої до вимог законодавства ЄС…», «посилення відповідальності за вирішення скарг споживачів», «запровадження постійного обміну інформацією щодо виявлених фактів порушення вимог чинного законодавтсва у сфері захисту прав споживачів…»

2014 –  робота ритейлерів у робочій групі Європейської бізнес Асоціації щодо вдосконалення законодавчої та нормативної бази  України у сфері захисту прав споживачів. Захист прав  споживача через освіту продавця та інспектора: торговельна мережа «Фокстрот»  та науковці Київського національного торговельно-економічного університету створили  посібник з навчання продавців оперативній  оцінці правильності, повноти та відповідності маркування техніки згідно діючому законодавству України.

2015 – ритейлери виступили співорганізаторами серії безкоштовних семінарів  для столичних  підприємців щодо правил работи з реєстраторами  розрахункових операцій (РРО).

ГКФрозвиває бренди