Хто ми


Група компаній «ФОКСТРОТ» - одна з найбільших комерційних структур України, яка стабільно працює в економічному просторі країни й активно впливає на розвиток громадянського суспільства.

Група компаній "ФОКСТРОТ" розвиває бренди "Фокстрот. Техніка для дому", "Техношара" (ритейл побутової та електронної техніки), а також «DEPO't Center» і «Fantasy Town» (управління нерухомістю в ГКФ). У 2008 році був реформований менеджмент ГК "ФОКСТРОТ" з метою підвищення ефективності інвестицій у бізнес-проекти Групи та надання їм якісних сервісних послуг.

Фокстрот - більше 20 років для Вас*

*У 1994 році засновники торговельної мережі «Фокстрот» започаткували бізнес з продажу побутової техніки і електроніки, організувавши оптові продажі цих товарів. З 1996 року бізнесмени почали розвиток роздрібної торгівлі - і вже в 1997 році міцно увійшли в історію рітейлу побутової техніки та електроніки України під брендом «Фокстрот», розвиваючи торговельну мережу «Фокстрот. Техніка для дому».

Валерій Маковецький, керівник Групи компаній «ФОКСТРОТ» про історію виникнення бренду «Фокстрот. Техніка для дому»:

- 90-ті роки - час надій, разючих змін і можливостей, коли в бізнесмени йшли інженери і вчителі, і все було вперше: перший замовник, перша реклама, перший прибуток, перші помилки та висновки. Перед кожним, хто сидів на руїнах Радянського Союзу, громадянином колись великої країни постало питання: що робити далі? Ми хотіли одного - забезпечити себе і свої сім'ї, тоді в побуті не було елементарного.

Але надихав успішний досвід співгромадян - почали з'являтися люди, які відкривали свою справу (кооперативи). У мене - випускника Алчевського гірничо-металургійного інституту з'явився вибір - робити кар'єру на заводі імені Артема в Києві або спробувати почати свою справу. Вибрав другий варіант.

Наш спільний бізнес з оптового продажу побутової техніки і електроніки розпочався в 1994 році. Разом з компаньйонами ми дали першу друковану рекламу у всеукраїнських виданнях, у нас з'явилися покупці з усієї країни. Наступним досягненням стало використання залізничного транспорту для відправки товарів в регіони. Це ноу-хау, запропоноване і реалізоване моїм партнером Геннадієм Виходцевим, дивувало всіх небаченою до того часу оперативністю логістики: увечері замовив, а вранці товар вже на місці.

Разом з досвідом і знаннями прийшло розуміння можливостей: настав час переходити до наступного етапу - будувати велику сучасну торговельну мережу. На той момент вже було уявлення про те, що потрібно робити. Відкриття першого магазину спільно з регіональним партнером Олександром Романюком в Харкові на вул. Сумська в 1996 році дало старт розвитку роздрібного напрямку в нашому бізнесі. Ринок був ще порожній, а бажання працювати - величезним. Будь-який честолюбний і наполегливий чоловік міг закріпитися у ньому. Уже через рік зусилля по становленню бізнесу вийшли на столичні масштаби: 1997 року торгова марка з лисичкою офіційно заходить в роздріб - з'являється супермаркет в Києві на вул. Дегтярівській, 48.



Звичайно, «Фокстрот» тоді відрізнявся від того, який існує сьогодні. Замість офісу - власна квартира, замість складів - металевий гараж у дворі. Катастрофічно не вистачало капіталу, а весь персонал компанії - це засновники, партнери і кілька співробітників.

Ми працювали по 14-15 годин, а іноді і по 16 годин на добу. І ще - ми були дуже сміливими людьми. Я вважаю, що головна якість, яка була необхідна в той час, - здатність нестримно йти вперед, моментально приймати рішення. А вже потім - честолюбство, розум, освіта, вміння підбирати і мотивувати персонал.


З 1994 по 1997 рік, незважаючи на те, що відкрилися два роздрібних магазини, «Фокстрот» все ще залишався оптовиком, відомим вузькому колу осіб. Тільки з 2000-го року, коли майже в кожному обласному місті України відкрилися супермаркети електроніки «Фокстрот», ми стали впізнавані.

На сьогоднішній день «Фокстрот» є найбільшим рітейлером за кількістю магазинів і обсягами продажів електроніки та побутової техніки в Україні і, незважаючи на агресивне конкурентне середовище, - утримує лідерство не тільки по торгових площах, але й у виборі українців.

Епоха цифрових трансформацій

Епоха цифрових трансформацій у Фокстрот є логічним продовженням модернізації торгівлі у всьому світі. За даними Асоціації рітейлерів України, у 2020 році 61% населення України регулярно використовувало інтернет. Люди користуються мережею не тільки для пошуку інформації чи спілкування, а й як місцем для покупки. За відомостями ГО “Союз споживачів України” 78% населення купують в інтернеті час від часу, а 19% – постійно.

Фокстрот розуміє дискурс діджиталізації та реагує на виклики конкурентного середовища. Ще у 2012 році компанія розпочала процес переходу на мультиканальну бізнес-модель з прицілом на омніканальність. У завданнях розвитку постало об'єднання онлайн-каналів та роздрібу у єдину систему продажів, аби покупець зміг купувати товари у найзручніший для нього спосіб.

Задля цього скоротили кількість існуючих на той момент інтернет-магазинів, а інтернет-магазину foxtrot.com.ua. приділено максимальну увагу.

Перші підсумки діджиталізації фіксували у 2015 році, а у 2018 році торгівельна мережа Фокстрот (офлайн й онлайн канали ) стала єдиним організмом зі спільними акціями, сервісами та програмою лояльності. Цього ж року було розпочато реформу логістики, яка завершилася у 2019 році. А 2019 рік дав старт тотальному ребрендингу, де одним з компонентів оновлення бренду була модернізація та оптимізація офіційного інтернет-магазину foxtrot.com.ua.

У 2020 році співзасновники ГК "Фокстрот" Валерій Маковецький і Геннадій Виходцев підписали Меморандум з Ян Петер Де Йонг, директором «Microsoft Україна». Підписаний документ має стати черговою сходинкою у справі цифрової трансформації, впровадженні ритейл-інновацій, підготувати появу сучасних технологій у Фокстрот на базі платформ Microsoft


– Актуальні цифрові рішення є запорукою успіху розвитку омніканального формату рітейлера Фокстрот та утримання лідерства на непростому ринку торгівлі електронікою в Україні, – підбив підсумки голова наглядової ради «Фокстрот» Валерій Маковецький.

Повномасштабне вторгнення рф в Україну

З 24 лютого 2022, з початком повномасштабного вторгнення росії в Україну, перед компанією постало питання не лише безпеки бізнесу та клієнтів в окупованих регіонах, а й існування підприємства в цілому.

Фокстрот, як і вся країна, зіштовхнулась з комплексом гуманітарних та економічних проблем:
  • 600 млн грн збитків – знищено центральний склад Фокстрот у Гостомелі;
  • 10 магазинів у 7 регіонах розграбовано;
  • 1500 співробітників релоковано, в т. ч. – тимчасово – центральний офіс до Львова.


Співзасновники ГК ФОКСТРОТ Геннадій Виходцев та Валерій Маковецький прийняли рішення про створення корпоративного штабу “Допомога нашим” в ГКФ ще 24 лютого 2022 р. Так, Силам оборони України було передано волонтерську допомогу на суму близько 18 млн грн (станом на середину 2023 року).

Вже на початку 2023 року Фокстрот відновив роботу 115 магазинів, з яких 80 у 44 містах не припиняли працювати навіть у найскладніші часи. Відкрили новий магазин у Львові – в ТРЦ Fabrik. Відремонтували магазини у Бучі та в ТРЦ Retroville в Києві, після ракетних обстрілів. Провели повне або часткове оновлення 8 торгових точок. Запустили формат точок видачі інтернет-замовлень (в Луцьку, Краматорську та Нікополі). Відкрили хостели для співробітників на базі трьох магазинів (у Львові, Ужгороді та Луцьку).


Наприкінці 2022 року, після непростого шляху організації резервного складу у Львові, Фокстрот відкрив повноцінний склад у 22 тис. кв. м в с. Колонщина, Київської області.

У листопаді 2022 року Фокстрот увійшов до рейтингу журналу Forbes-Україна, який визначив «Найстійкіші українські компанії», що у військові часи змогли зберегти, а з часом і примножити бізнес. Фокстрот увійшов до окремої п’ятірки компаній всередині рейтингу, які неабияк постраждали та пережили драматичне падіння, але підприємницький хист і менеджерська вправність капітанів бізнесу швидко повернули їх у гру.

На початку січня 2023 р., Видання Mind підбило підсумки року, виділивши в кожній галузі національної економіки людей та структури, які особливо яскраво проявили себе після початку повномасштабного вторгнення. Згідно з думкою профільної частини редакції, переможцем у номінації «Незламний року», серед представників вітчизняного ритейлу, визначено компанію Фокстрот. Один з найбільш значущих представників галузі зазнав величезних збитків через війну, але в досить короткий термін зміг відновити та продовжити роботу.

Цього ж місяця, лідери мережі Фокстрот були нагороджені відзнаками за допомогу Збройним силам України. Наказом міністра оборони України Олексія Резнікова, голову ради засновників групи компаній Фокстрот, Геннадій Виходцева відзначено медаллю «За сприяння Збройним силам України» – «За значний особистий внесок у справу розвитку Збройних сил України, плідну та самовіддану співпрацю з Міністерством оборони України по захисту територіальної цілісності України».

А 14 лютого 2023 року, голова наглядової ради Фокстрот Валерій Маковецький отримав відзнаку "За сприяння повітряним силам України" від генерал-лейтенанта Миколи Олещука, командувача Повітряних сил ЗСУ.

Раніше, СЕО Фокстрот Олексій Зозуля наказом головнокомандуючого Збройних Сил України Валерія Залужного отримав відзнаку «За сприяння війську».

Сьогодні Фокстрот - це:

  • 120 працюючих магазинів у 67 містах України, 3 з яких функціонують як точки видачі (у березні 2022 року - було 80);
  • 1 новий центральний склад (замість згорілого у березні 2022 року у Гостомелі);
  • 13,1 млн покупців (12,4 млн у березні 2022 року).


ГКФрозвиває бренди