21 січень 2015
«Фокстрот»: річний звіт по захисту прав споживачів
минув рік після кризової ситуації у сфері захисту прав споживачів побутової техніки та електроніки України, який показав досягнення підписантів Меморандуму про взаєморозуміння між Держспоживінспекцією України та гравцями цієї галузі ринку у справі боротьби з контрафактною та контрабандною продукцією.
20 січня 2015 року на засіданні Громадської Ради при Держспоживінспекції прес-секретар Групи компаній «Фокстрот» Алевтина Белецька презентувала посібник «Маркування електропобутових товарів и телерадіотоварів: керівництво для співробітників роздрібної торгівлі» та звітувала про результати роботи бізнесу у рамках підписаного у грудні 2013 року Меморандуму про взаєморозуміння між Державною інспекцією України з питань захисту прав споживачів та компаніями-імпортерами і розповсюджувачами в Україні електропобутової техніки заради боротьби з контрафактною та контрабандною продукцією.
Меморандум, підписаний 11 грудня 2013 року, став виходом із кризової ситуації, у яку потрапили учасники через неоднозначне трактування законодавства України про маркування техніки. Ритейлери отримали тоді безпідставні багатомільярдні штрафи за нібито неналежне маркування техніки, інспектори – підозри в корупції та антикорупційний спротив учасників ринку, а споживачі – хибну інформацію, де ж насправді існує на ринку ризик купити неякісний товар.
За рік по тому ситуація має такий вигляд: ритейлери продовжують через суди поновлювати репутацію, Генпрокуратура відкрила проти керівництва Держспоживінспекції впровадження, а от що ж із правами споживачів?
- Протягом року ми ретельно виконували пункти Меморандуму про взаєморозуміння, про що свідчать такі результати: за підтримки Європейської Бізнес Асоціації взяли участь у робочій групі при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України та подали в парламент напрацьовані зміни до законодавства щодо захисту прав споживачів; створили для ринку методичний посібник «Маркування електропобутових товарів і телерадіотоварів: керівництво для співробітників роздрібної торгівлі» (спільно з КНТЕУ за рецензією громадських організацій споживачів); організували навчання продавців мережі «Фокстрот» навичкам оцінювання маркування за цим посібником та почали розповсюджувати даний досвід на ринку, - акцентувала Алевтина Белецька на досягненнях у 2014 році, спрямованих на захист прав споживачів.
Представник «Фокстроту» зауважила, що протягом року мережа активно працювала зі скаргами та отримала значну кількість подяк від споживачів і наприкінці 2014 року констатувала зменшення кількості скарг на 33%.
Прес-секретар ГК «Фокстрот» також анонсувала подальші дії мережі «Фокстрот», спрямовані на виконання положень Меморандуму: актуалізація змісту посібника з урахуванням оновлення законодавства відповідно до євроінтеграції України; передача тиражу методички інспекторам ринкового нагляду в регіональні управління, а також ритейлерам, громадським організаціям, що займаються справами захисту прав споживачів.
Голова Громадської Ради Олег Цильвік підтримав ініціативу та зауважив, що цілком логічно, аби певний тираж посібника «Маркування електропобутових товарів и телерадіотоварів: керівництво для співробітників роздрібної торгівлі» було передано у 2015 році інспекторам ринкового нагляду, що прийдуть до ритейлерів по закінченні мораторію на перевірки.