«Фокстрот» - лідер рейтингу інтернет-магазинів до Дня захисту прав споживачів

Громадський рух «Молодь за права споживачів» - представили моніторинг якості інформування споживачів 50 інтернет-магазинів України щодо їх відповідності вимогам законодавства у сфері захисту прав споживачів України

15 березня у Всесвітній день захисту прав споживачів в УНІАН відбувся круглий стіл на тему «Як в епоху електронної комерції захистити права споживачів?». Всеукраїнська федерація «ПУЛЬС» запросила зацікавлених фахівців взяти участь у засіданні круглого столу для обговорення нагальних і проблемних питань у сфері захисту прав споживачів в електронній комерції. 


Участь у заході взяли представники влади, громадськості, закладів освіти, торговельних мереж. 

Лілія Стиренко підтвердила, що особливою популярністю користується у правопорушників сегмент непродовольчих товарів: «Кількість отриманих у 2016 році звернень щодо діяльності інтернет-магазинів складає 468, з них 463 стосуються продажу непродовольчих товарів, 2 – продовольчих товарів, 3 – надання послуг». 



- З одного боку перевагами електронної торгівлі є зручність для споживача, збільшення можливостей для вибору тощо. З іншого ми надзвичайно занепокоєні, оскільки ця галузь створює істотні перешкоди для споживачів при реалізації їх прав, та істотні можливості для недобросовісних торговельних практик та відвертих шахраїв. Саме тому так важливо забезпечити наявність у споживача повної та достовірної інформації про продавця та наявність підтвердних документів про придбання товару, – зауважив Андрій Лига, члена правління Всеукраїнської федерації споживачів «ПУЛЬС». 


Темі споживчого он-лайн-інформування було присвячено дослідження, яке представила на заході ініціативна група громадського руху «Молодь за права споживачів» - цільова аудиторія е-комерції. Активісти руху представили моніторинг якості інформування споживачів 50 інтернет-магазинів України за популярністю у пошуковому сервісі Google та аналіз щодо їх відповідності вимогам законодавства у сфері захисту прав споживачів України. 

Марина Бондарчук та Ольга Фреюк, активісти Громадського руху «Молодь за права споживачів» Всеукраїнської федерації «ПУЛЬС» зауважили, що з кола проаналізованих інтернет-продавців 58% мають контакти та форму зворотнього зв’язку, а 18% - лише електронну адресу. «100% е-продавців надають інформацію про доставку товару, 90% - про можливість повернення товару та гарантійне обслуговування, 60% все розповідають про свій товар, а 40% - лише частину інформації, - говориться у дослідженні. – Наявність україномовного сайту показали лише 32% досліджуваних майданчиків. Натомість гарантійний документ від виробника пообіцяли 62,5%, від магазину - тільки 27,5% опитуваних, а інші варіанти – 10%». П’ятірка лідерів, найбільш законослухняних у галузі захисту прав споживачів, була оприлюднена на круглому столі, але весь список молоді дослідники не показали, бо продовжують моніторинг. Повідомили лише, що перше місце рейтингу розділили бренди «Фокстрот» та «Comfy». 


- Ми не публікуємо весь список, бо плануємо продовжити моніторинг українських інтернет-продавців з 1 квітня цього року, після прийняття постанови КМУ про перелік технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, - зауважили активісти руху «Молодь за права споживачів». – Саме тоді почнеться продаж складної техніки на гарантії із касовим апаратом й ми, зробивши контрольну закупку, перевіримо інтернет-магазини, що мають такий асортимент, на законослухняність щодо РРО, а також дотримання норм законодавства при поверненні товару.

У круглому столі взяли участь Валентин Безрукий, президент Науково-дослідного центру незалежних споживчих експертиз ”Тест”, представник Європейської бізне асоціації – Євген Веремійченко, координатор комітету е-комерц ЄВА, Ірина Ломейко, юрист юридичної фірми Дега Партнерс, яка працює з ТОВ Міле в Україні, виробником німецької побутової техніки.

ГКФрозвиває бренди