Валерій Маковецький, інтерв’ю 2020 року: про вихід в онлайн і трансформації в омніканальну модель

На початку листопада Олександр Колб, директор маркетингового агентства Promodo і журналіст, узяв велике інтерв’ю у Валерія Маковецького. Повне інтерв’ю дивіться за посиланням. Ми пропонуємо вашій увазі декілька найцікавіших моментів


Про вплив пандемії на торгівлю

2020 рік став великим викликом для ритейлу. По суті, це перша епідемія, яка спіткала людство в епоху розвинених соціальних мереж, що зіграло свою роль у рівні паніки й страху перед невідомою хворобою. Під час локдауну у виграші опинилися ритейлери з налагодженим каналом онлайн-продажів. Фокстрот теж зміг отримати частку цього пирога. Під час жорсткого карантину онлайн-продажі збільшилися у всіх гравців утричі. Зокрема, у Фокстрот частка онлайну підскочила з 10% до 30%. 

Про підсумки року та прогнози на майбутнє

Результати торгівлі в листопаді та грудні будуть вирішальними під час підбиття підсумків 2020 року. Дистанційна робота стала поштовхом для збільшення попиту на комп’ютери та інші гаджети, тому очікується, що продажі в цьому році будуть на 20% більші. Це вже видно. 

Про конкуренцію з маркетплейсами

Цього року Фокстрот однозначно залишається і своїй ніші й не намагається конкурувати з маркетплейсами на їхньому полі. Такі плани є, але створити маркетплейс зовсім не так просто, як здається. Потрібно якісно працювати в дуже багатьох продуктових галузях. Тому поки в компанії працюють над тим, щоб запропонувати кращі ціни, асортимент і сервіс. 


Про цінності та команду

Олександр Колб: «Символ передачі «Велика риба» – ось ця іграшка. Передаю її вам і прошу відповісти на 3 запитання:

– Що у вашій справі голова?

– Що тулуб?

– І що хвіст?»

Валерій Маковецький:

«Голова – це для мене передусім команда, яка працює у бізнесі. Тому що сам ти бізнес ніколи не збудуєш. Ти повинен зібрати команду однодумців, яка буде працювати й робити спільну справу. І тільки, якщо команда працює злагоджено, бізнес буде успішним.


Тулуб – це ті ефективні процеси, що вибудовані у компанії. Це і сучасні технології, і якісно підготовлений персонал. Тобто ти повинен бути професіоналом, затребуваним у споживача. Якщо ти нікому не потрібен, то і бізнес твій нікому не потрібен.

А хвіст– це та маленька частина, те задоволення, яке отримуєш від бізнесу. Тому що бізнес – це складна і важка робота. Це величезне коло питань, що доводиться вирішувати. Але в будь-якому разі, якщо бізнес вдалий і ти бачиш результат, підтверджуєш премії працівникам за підсумками року, то це приносить тобі величезне задоволення».

ГКФрозвиває бренди