30 років Фокстроту: перший в Україні техноритейлер відзначає ювілей

ТОП найвизначніших фактів і подій, що вплинули на становлення компанії, яка формувала стандарти ритейлу електроніки в Україні. А також про те, що мотивує не збавляти обертів сьогодні


У вересні 2024 року мережі електроніки і побутової техніки виповнюється 30 років. Компанія пройшла визначний шлях від засновника ритейлу електроніки в Україні у його сучасному вигляді до топового гравця, який сьогодні є одним із лідерів за кількістю магазинів, обсягами продажів і наявністю лояльних покупців.

Перші в Україні супермаркети побутової техніки

У 1994 році засновники торговельної мережі Фокстрот Валерій Маковецький та Геннадій Виходцев започаткували бізнес з продажу побутової техніки і електроніки, спочатку організувавши оптові продажі цих товарів.

Розвиток роздрібної торгівлі почали у 1996 році: тоді відкрився перший супермаркет електроніки у Харкові на вул. Сумській. Це стало справжньою подією для містян, адже Фокстрот запропонував індивідуальний підхід до кожного покупця, високий сервіс і повагу, що кардинально перевершували очікування українців у перші роки пострадянської доби.

Вже у 2000 році супермаркет електроніки Фокстрот був майже в кожному обласному центрі, успішно відповідаючи на очікування українців купувати якісну побутову техніку та електроніку.


Чому Фокстрот?

Професійним неймінгом в Україні тоді ніхто ще не займався, тож засновники самостійно обрали назву магазину. Можна було назвати стандартно – «Техносвіт» або «Технодім». Але вирішили дати бренду неординарну назву – Фокстрот.

Спочатку, звісно, вона асоціювалася з танцем. Адже фокстрот – найважчий танець європейської програми бально-спортивних танців, який передбачає майстерність двох виконавців у довершених «па» у прагненні бути лідерами на паркеті. Майже, як продавець з покупцем у прагненні отримати максимальний результат в торговому процесі.

Назва виявилася вдалою, а копірайтери ще довго розгадували загадку, чому їх клієнти просять «Придумайте мені назву бізнеса, як у Фокстрот». Тотальну впізнаваність бренду компанія отримала із запуском всеукраїнської рекламної кампанії, яка теж була чи не першою в ритейлі і вдало чіпляла інсайти споживача питанням «Хто подбає про тебе, коли мами немає вдома? Фокстрот!».


Як Foxtrot.ua очолив тренди

На початку 2000-х років Фокстрот був ще й одним з перших серед українських продавців електроніки, хто запустив власний інтернет магазин. У 2002 р. створено сайт компанії. Активне його наповнення товарами як інтернет-магазину розпочалося з 2003 року, що стало таймлайном для відліку розвитку Foxtrot.ua.

«Коли обсяг української інтернет-аудиторії був менше 2 млн користувачів, у нас уже був сайт. Незважаючи на таке мінімальне охоплення, ми усвідомлювали необхідність бути онлайн і розвивати цей напрямок. Тобто Фокстрот завжди був на кілька кроків вперед. Як приклад, наразі на добу нас відвідує удвічі більше людей ніж протягом всього 2003 року», – розповів Кирил Попов-Черкасов, e-commerce директор мережі, в компанії – з 2006 року.


У 2004 р. компанія однією із перших на ринку електроніки із залученням партнерів провела дослідження «Таємний покупець», щоб виявити всі питання, що турбували клієнтів мережі, і працювати над подальшим вдосконаленням процесів.

У 2009 р. команда ритейлера відкрила YouTube-канал, де публікували відеоогляди, поради з вибору й тестування техніки, котрі виходили в спеціальній рубриці на телебаченні. На той час ведення відеоблогу онлайн для багатьох ще було в новинку. При чому, контент створювали практично власними силами.

Про перші тендери для банків, споживчі кредити і першу в ритейлі програму лояльності

У середині 2000-х у Фокстрот запустили споживче кредитування – сервіс, який тільки-но розпочав свій розвиток. Компанія однією з перших провела тендер серед провідних банків України, щоб надати своїм покупцям максимально вигідні умови. Найбільшим попитом користувалася дрібна побутова техніка – пральні машини, холодильники, телевізори. Згодом почали активно оформляти кредити на комп’ютерну техніку, мобільні телефони.

У той самий час, у 2006 році, Фокстрот першим на ринку торгівлі електронікою запропонував покупцям Програму лояльності «Фокс Клуб», яка працювала за принципом дисконт-програми. На той час подібних їх ще не було на ринку. Тільки за перший рік після запуску бренд отримав мільйон зареєстрованих покупців.


У 2021 році компанія презентувала оновлення – кешбек-програму ФоксFan. ЇЇ концепція передбачає ще більше персоналізованих пропозицій, гейміфіковані акції та індивідуальний підхід в комунікації. За 18 років кількість учасників ФоксFan сягнула 14,3 млн осіб.

Про виклики і здобутки локдаунів

Під час пандемії коронавірусу, Фокстрот продовжував роботу в умовах посилених правил дотримання карантину. Зокрема, фокус був зосереджений на забезпеченні безперебійної роботи інтернет-магазину. Компанії вдалося перенаправити трафік в онлайн, надаючи високу якість консультацій, обслуговування та покупки. Максимально за один день карантину у квітні 2020 р. сайт відвідало 270 000 користувачів, а всього за місяць – 8,5 млн користувачів.

«Нам необхідно було зберегти зв'язок з нашими споживачами, які звикли купувати тільки там. І очевидним вирішенням ситуації стало посилення нашої присутності в онлайн-просторі та тимчасове переформатування магазинів у точки видачі інтернет-замовлень з FOXTROT.UA 2,5 місяця онлайн став тим містком, який дійсно з'єднав нас із нашими споживачами», – ділиться спогадами Олексій Зозуля, СЕО Фокстрот, який очолив компанію в 2019 році.

А ще в цей період (2020 р.) Фокстрот першим на ринку електроніки став видавати електронний фіскальний чек, доводячи свою прозорість та щирість в стосунках із споживачем та державою.


Як провели передвоєнний лонч

На початку 2022 року ритейлер завершував роботу над своїм мобільним застосунком Foxtrot. Його лонч відбувся 23 лютого 2022 року в App Store та Google Play. Для компанії це був черговий крок у розвитку омніканальної стратегії та посилення позицій у діджиталі. Серед головних переваг програми – зручний та зрозумілий інтерфейс з персональними налаштуваннями, синхронізація з усіма можливими платіжними інструментами, сервісами геолокації, функціональним особистим кабінетом тощо.

Однак через повномасштабне вторгнення рф в Україну та виклики, з якими стикнувся Фокстрот, компанія відтермінувала плани з його розвитку. Апгрейд застосунку провели у 2023 році, і наразі він є ефективним інструментом для швидкої комунікації з покупцями.

Коли війна довела: люди – найбільша цінність компанії

До початку війни у 2014 році мережа розвивалася шаленими темпами. У роздробі Фокстрот був представлений 230 магазинами і продовжував активно інвестувати в диджиталізацію.

Після анексії Криму і окупації частини Донецької і Луганської областей ритейлер втратив 30% своїх магазинів. По можливості, компанія організовано вивезла техніку, а співробітникам надала допомогу із переїздом і працевлаштуванням на новому місці.

У лютому-березні 2022 року Фокстрот також сконцентрував зусилля на допомозі в релокації і подальшому працевлаштуванні своїх співробітників. А також у Львові, Луцьку й Ужгороді організували «готелі», де могли зупинитися не лише фокстротівці, а всі, кому це було необхідно через вимушену міграцію.

«Для Фокстрот люди – на першому місці, перевірено на власному досвіді. Зокрема, коли у 2014 році почалася війна, компанія підтримала співробітників з Донецька та Луганська: допомогла виїхати в інші міста, створювала нові робочі місця, винаймала житло для переміщених осіб. Так само було, коли почалося повномасштабне вторгнення росії в Україну», – згадує Cергій Артамошкін, директор магазину Фокстрот у столичному ТРЦ Retroville (працює в компанії 14 років).


Воєнні 2022-2024 рр.: Фокстрот працює!

Ця символічна фраза стала ключовою упродовж усього 2022 року з початку повномасштабного вторгнення. Спершу, коли 24 лютого компанія тимчасово призупинила роботу магазинів, але продовжила роботу Foxtot.ua. Тоді, вже за кілька днів у низці відносно безпечних регіонів відкрила магазини, повідомляючи про це своїм покупцям у своїх каналах комунікації. І згодом, протягом березня-травня 2022 року, втративши центральний склад з товаром, компанія щотижня відновлювала роботу магазинів. У тому числі – на деокупованих територіях, а клієнти знали «Фокстрот працює!».

Пізніше, восени 2022-го, Фокстрот працював, обігрівав і заряджав українців у часи найтриваліших блекаутів, Увесь цей час безперебійно працював інтернет-магазин Foxtrot.ua, закриваючи потреби багатьох українців.


Про команду однодумців

Саме завдяки команді Фокстрот вдається долати труднощі, розвивати бізнес, втілювати в життя нові проєкти. Компанія є переможцем Премії HR-бренд Україна 2021 і номінантом Премії у 2024 р.

Фокстрот надає можливості для росту і розвитку: 10% працівників – студенти, 22 роки наймолодшому директору магазину (у м. Надвірна), 90% керівників «виросли» всередині компанії. 10% персоналу наразі служать у ЗСУ, їх у компанії називають #ротаФокстрота.

За останній рік для персоналу провели 194 навчальні курси, 44 вебінари та 52 тренінги. Розширюються програми адаптації для нових співробітників та реінтеграції ветеранів. У 2024 році ритейлер отримав фахову відзнаку від Veteran Hub «Дружні до ветеранів».

«Серед наших працівників багато рекордсменів, кандидатів та майстрів спорту, талановитих майстринь та авторів віршів, романів. Але найголовніше, що всіх об’єднує, – це людські якості та спільні цінності: командний дух, відповідальність, орієнтація на клієнта. Саме така синергія є основою успіху компанії. Особливо під час війни в країні», – зазначає Тетяна Брюханова, HR-директорка, що працювала в компанії з 2021 р. до жовтня 2024 р.


Один з ТОП-50 найбільших компаній-інвесторів

За останні 2,5 роки ритейлер інвестував у 13 нових та 13 оновлених магазинів, релокував і розширив новий центральний склад, запустив нові сервіси та забезпечив 100% енергонезалежність торгових об'єктів. Як результат, компанія увійшла в рейтинг 50 найбільших компаній-інвесторів (за версією бізнес-видання NV), які попри велику війну продовжують тримати економіку України.

Зокрема, в компанії посили фокус на клієнтському сервісі і впровадженні інноваційних продуктів: Tap-to-phone оплати, інтеграція цифрових чеків у мобільні банкінги, апдейт Trade-in – сервіс із заміни старої техніки на нову («ФоксіОбмін»), а також послуги з утилізації старої техніки. Чимало новацій запровадили в напрямку клієнтської доставки: зокрема, першими інтегрували сервіс Uklon Delivery – надшвидку доставку за 1 годину

У 2023 році Фокстрот першим серед українських бізнесів запустив сервіс з обслуговування нечуючих людей жестовою мовою на Foxtrot.ua, який наразі діє у 20 магазинах ритейлера.

«За ці роки в компанії багато чого змінилося – від візуального стилю й оформлення магазинів до підходів в операційних процесах. Але попри все Фокстрот ніколи не зупинявся – заради свого покупця, який мотивує нас до постійного розвитку. Кожен працівник у команді докладає максимум зусиль, аби наповнювати полиці магазинів розмаїттям побутової техніки й гаджетів, надавати якнайкращий сервіс і виконувати ЯКІ ХОЧ забаганки наших клієнтів у кожному куточку України», – підсумував Олексій Зозуля, СЕО Фокстрот, цитуючи слоган нової креативної концепції».

Пліч-о-пліч з країною

Фокстрот – соціально-відповідальний бізнес. За другий квартал 2024 року компанія перерахувала 224 мільйонів гривень податків, а загальна сума за перше півріччя перевищила 430 мільйонів гривень.

У перші дні повномасштабного вторгнення рф в Україну Фокстрот створив корпоративний штаб «Допомога нашим», який складається з працівників компанії і організовує системну видачу техніки захисникам. Наразі у пріоритеті – підсилення десантно-штурмових і зенітно-ракетних підрозділів, які виконують бойові задачі на «найспекотніших» напрямках фронту, а також – колег-захисників із #ротиФокстрота. На кінець 2024 року Фокстрот передав Силам оборони України понад 8500 гаджетів на 42,6 млн грн.

Також компанія реалізує низку інших соціальних проєктів, направлених на допомогу захисникам, підтримку дітей, постраждалих від війни, допомогу безпритульним тваринам тощо.


Інтерв'ю Геннадія Виходцева та Валерія Маковецького: Фокстроту виповнилося 25 років

Інтерв'ю Геннадія Виходцева та Валерія Маковецького: Фокстроту виповнилося 25 років

Восени 2019 року Фокстрот відзначає свій перший 25-річний ювілей. За двадцять п'ять років компанія зібрала значний багаж досягнень. Сьогоднішній Фокстрот – найбільша за кількістю магазинів і обсягами продажів в Україні торговельна мережа, в асортименті якої 25 тисяч найменувань товару (переважно електроніка і побутова техніка). Співзасновники бренду – українські бізнесмени Геннадій Виходцев і Валерій Маковецький.

Фокстрот – першопроходець

За ці 25 років Фокстрот став першопрохідцем у формуванні галузі торгівлі побутової техніки та електроніки, драйвером подій, які сьогодні – з висоти 2019 року – виглядають буденними рішеннями. Давайте разом пригадаємо сфери, в яких Фокстрот став справжнім першовідкривачем:

  • Використання залізничного транспорту для доставки товару в регіони. Завдяки цьому ноу-хау в 1994 році бізнесмени Геннадій Виходцев і Валерій Маковецький змогли виділитися поміж конкурентів, збільшити в 10 разів прибуток за півроку та перевести свій бізнес до вищої ліги українського рітейлу електроніки і побутової техніки.
  • Фокстрот систематизував роботу з банками по корпоративному кредитуванню. Фокстротівська новація в кінці першого десятиліття 2000-х років – проведення тендеру по споживчих кредитах для операційного бізнесу. На перше місце було поставлено покупця. Тому основною умовою тендеру стали чітко виписані умови кредитування, без прихованих платежів і максимально зручними для користувача позиками. Такий хід дозволив компанії збільшити оборот і консолідувати ринок споживчих кредитів.
  • Єдиний з перших українських продавців побутової техніки та електроніки Фокстрот став членом Euronics. Це – найбільша закупівельна група електроніки і побутової техніки, що працює з 35 країнами Європи.
  • Міжнародний аудит. Щоб продемонструвати прозорість бізнесу перед іноземними партнерами, Група компаній Фокстрот пройшла міжнародний аудит. Звіти з фінансовими і соціальними показниками регулярно публікуються на офіційному сайті ГКФ в рамках договору з ООН. Цей хід дозволив залучити в компанію інвесторів, а також збільшити частку «Фокстрот. Техніка для дому» на ринку майже в 2 рази.
  • Власні соціальні проекти компанія почала реалізовувати ще 10 років тому. Про модну нині соціальну відповідальність компаній в ті часи ще ніхто не говорив. А Геннадій Виходцев в 2006 році вже звернувся до бізнес-спільноти із закликом вступати в глобальний Договір ООН (мережа в Україні).
  • У 2012 році Фокстрот почав перехід на омніканальную платформу управління бізнесом. У ній поєднуються онлайн і офлайн формати ведення комерційних операцій і комунікації зі споживачем.
  • Сьогодні бренд розвивається як оміканальний. Це означає повну взаємодію і підтримку між традиційними і інтернет-магазином. Щаслива комбінація оффлайн і онлайн торгівлі.
  • У 2021 року бренд Фокстрот посів 2-е місце у списку "Індекс захисту персональних даних – 2021" серед 20 ключових національних компаній. Рейтинг склали фахівці ГО "Інтерньюз-Україна” за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду "Відродження". Крім того, Фокстрот взяв одразу 2 нагороди Премії HR-Бренд Україна. Бренд отримав 1-е місце в номінації Кращий e-learning проект та статуетку призера за навчальну гру Gamble.

12 досягнень Фокстрот

Якщо скласти всі фокстротовскіе ноу-хау, наявність команди і лояльність покупців, то з дати появи бренду компанія напрацювала статус, регалії та лояльність покупців, виражені в цифрах.

Фокстрот «монетизує» лояльність покупців – перші нагороди «Вибір року» за 2003, 2004 і 2005 рік

Фокстрот «монетизує» лояльність покупців – перші нагороди «Вибір року» за 2003, 2004 і 2005 рік.

    З 1998 по 2018 роки Foxtrot входить в різні ТОПи і рейтинги як лідер. Наприклад, в «Вибір року в Україні» у сфері підприємств торгівлі та послуг в номінаціях "Столичний супермаркет електроніки року" (2003-2005), «Краща мережа магазинів електроніки та побутової техніки в Україні» (2006 – 2011). "Вибір року" визначався результатами всеукраїнського маркетингового дослідження компанії «TNS Ukraine». Оцінювався рівень впізнаваності бренду, кількість відвідувань і кількість здійснених покупок, рівень обслуговування відвідувачів. Конкурс торгових марок "Фаворити успіху" визнав Фокстрот переможцем в 2012, 2013, 2015 року, 2016 році. Змагання торгових марок характеризує простота і прозорість методики підрахунку – обробку проводить незалежна маркетингова дослідницька компанія InMind, з аудитом Київського міжнародного інституту соціології.

  1. Про магазин Фокстрот відомо 81,2% українських споживачів. Регулярно відвідують магазини мережі 41,9% вітчизняних споживачів. Покупки в магазинах мережі здійснює 17,9% українських споживачів.
  2. Фокстрот – партнер проекту "Ціна держави", який впроваджує CASE Україна в нашій країні з 2013 за фінансування Європейської КОМІСІЇ, UNDP, USAID, Міністерства закордонних справ Польщі, СВІТОВОГО банку, а також приватного сектору, що гарантує незалежність организации. Проект має на меті роз'яснення виборцям вартості державних послуг. З грудня 2018 по січень 2019 компанія поширювала в Києві і в 15 великих містах у своїх магазинах конверти з матеріалами "Рахунок від держави". Додатково відвідувачам 486000 раз показали інформаційне відео. Покупці техніки отримували на касі конверти для зберігання отриманих розрахункових документів: фіскального чеку, гарантійного талону, інструкції та ін. На конверті була надруковане посилання на сайт cost.ua, яка дозволило покупцям мережі Фокстрот за допомогою онлайн калькулятора дізнатися розміри сплачених ними податків за три роки . Після інформаційної кампанії, за даними Гугл-аналітики, число відвідувачів калькулятора «Рахунок від держави» досягло 200 тис. чоловік. Листівки «Рахунок від держави» отримали більше 3600000 людей.
  3. 2019 рік – компанія очолила ТОП-5 рітейлерів України за версією журналу "Бізнес".
  4. 2019 рік – компанія визнана найкращим роботодавцем України в сегменті ритейл електроніки і побутової техніки за версією інтернет-видання “Власть денег” (ТОП-20). При цьому ще в 2018 році Деловая столица, Фокус, Рейтинг, Вісник УКРІНФОРМ і журнал "Власть денег" внесли Фокстрот в список кращих роботодавців України (статистичні дані ДФС України).

    Фотографія розвороту журналу Корреспондент за 3 листопада 2007 року. Фокстрот займає третю позицію у Рейтингу Роботодавців в категорії Роздрібна торгівля

    Фотографія розвороту журналу Корреспондент за 3 листопада 2007 року. Фокстрот займає третю позицію у Рейтингу Роботодавців в категорії Роздрібна торгівля.

  5. 2019 рік – Фокстрот визнаний одним з 20 еко-брендів України (ТОП-20) за версією "Деловая столица".
  6. Фокстрот зайняв 72 місце серед 200 кращих (загальний рейтинг) в цьому плані українських компаній. Одночасно з цим Фокстрот зайняв 10 місце в категорії Роздрібна торгівля, ставши першим рітейлером електроніки і побутової техніки в цьому рейтингу. У компанії працює 5000 чоловік, кожен з яких забезпечений комфортним робочим місцем, мотивований, захищений з точки зору соціальних зобов'язань.
  7. Офіційний сайт компанії відвідує 5 млн 100 тисяч чоловік щомісяця (в середньому). У пікові місяці – перед 1 вересня і напередодні Нового року – кількість відвідувачів збільшується до 8 мільйонів.
  8. Магазини компанії можна знайти у 90 населених пунктах України. Загальна кількість традиційних торгових точок (їх площа 153 тис. кв.м.) – 162. Підраховано, що загальна відвідуваність магазинів сягає 76000 людей в день, а за рік кількість людей, що відвідали Foxtrot, дотягує до 25 мільйонів.
  9. У "Фокс-клуб" – фірмова програма лояльності – вступило 9 мільйонів покупців.
  10. Колл-центр, який працює вже 14 років, консультує клієнтів компанії з 09:00 до 21:00. 70 співробітників колл-центру вирішують питання клієнтів і комунікують з актуальними і потенційними покупцями Фокстроту.
  11. За даними Приватбанку (аналіз роботи сервісу пільгової розстрочки Оплата частинами) у червні-серпні 2019 роки українців "оплатили частинами" товари і послуги на суму, що перевищує 2 мільярди гривень. Лідерами серед покупок стали смартфони, комп'ютери, дрібна побутова техніка. А ось серед продавців, які найчастіше вибирають споживачі, названі такі партнери Приватбанку: «АЛЛО», «Фокстрот», «Comfy», «Rozetka». Із середнім чеком 5800 гривень.
Архівне фото: ярмарок вакансій Фокстрот зразка 2009 року

Архівне фото: ярмарок вакансій Фокстрот зразка 2009 року

Вся комерційна і соціальна активність бренду здійснюється відповідно зі стабільним розвитком планети Земля, визначеним Глобальним Договором ООН. До соціальних відносяться системні проекти ГКФ – "Школа безпеки", "Зелений офіс", "ЕКО-клас", які сприяють створенню безпечного і екологічно мудрого соціуму.

Історія Фокстрот – як все починалося

Історія Фокстроту могла б і не відбутися, якби свого часу Геннадій Виходцев (генеральний директор групи компаній Фокстрот) не відправився до Польщі заробляти стартовий капітал. Зарплату колишньому вчителю праці, автосправи та креслення платити на той момент перестали, тому гроші для виживання сім'ї з двома дітьми довелося заробляти торгівлею. За два роки Геннадій Виходцев зміг відкласти 2 тисячі доларів. Вони-то й стали стартовим капіталом справи, яке з часом розвинулася у Фокстрот.

У 1994 році Геннадій Виходцев знайомиться з Валерієм Маковецьким. Разом вони починають справу – оптову та роздрібну торгівлю імпортної електронікою. До речі, двокімнатна квартира в столиці, в якій жив Геннадій Виходцев з дружиною і двома дітьми, перший час була офісом їх бізнесу. Спочатку торгували з квартири по оголошеннях. Потім взяли перший – величезний на ті часи – кредит в 100 000 гривень, відсотки за який треба було віддати відразу ж. Гроші пустили на закупівлю партії товару.

Геннадій Виходцев і Валерій Маковецький починали з оптових продажів електроніки та побутової техніки. Але з часом прийшла потреба в побудові власного каналу взаємодії з покупцем. Знадобився власний магазин для роздрібної торгівлі побутовою технікою та електронікою. Спочатку був досвід відкриття магазину у 1996 році у Харкові, на вулиці Сумській, спільно з регіональним партнером. А вже у 1997 році в Києві з'явився перший супермаркет електроніки і побутової техніки на вул. Дегтярівській, 48.

Архівна фотографія: відкриття одного з перших магазинів торгової мережі Фокстрот

Архівна фотографія: відкриття одного з перших магазинів торгової мережі Фокстрот

Як змінювався Фокстрот: ребрендинг-2019

Перші покупці Foxtrot відмінно пам'ятають фірмову колірну гамму, якої дотримувалися в усіх магазинах мережі. Густий червоний колір в партнерстві з чорним, білим. Трохи пізніше – з синім. Але запам'ятовуваність бренду дала не “оригінальна” колірна гамма, а Лиса.

Архівне фото: інтер'єрний дизайн магазина на Петрівці зразка 2008 року

Архівне фото: інтер'єрний дизайн магазина на Петрівці зразка 2008 року

Фігуриста дама-лисиця спочатку виходила за рамки (за рамки українського розуміння про домашній комфорт) своїм гострим носом і хвостом. Потім вона згорнулася клубком, як домашня кицька, транслюючи покупцям, що з фокстротівською технікою їх будинок стане особливо затишним. Далі був концепт Старої Англії, в якому улюблений зооморфний персонаж на деякий час зник з поля зору відвідувачів магазинів.

Архівне фото: 2007 рік. На фасаді магазину добре видно перший символ бренду – Лисицю

Архівне фото: 2007 рік. На фасаді магазину добре видно перший символ бренду – Лисицю

Сьогодні лисиця в «Фокстрот» повернулася. Над ребрендингом зразка 2019 року працювала команда під керівництвом Наталії Ставраті (CMO Фокстроту) і креативного агентства Fedoriv. Основні завдання ребрендинга: взяти у фокус уваги молоду аудиторію, реінкарнувати легендарну фокстротовскую лисицю і оновити корпоративні кольори відповідно до політики омолодження бренду.

- Рівень знань про бренд у споживача досягає 90%. З такою базою легко працювати і впроваджувати будь-які зміни, – коментує ребрендинг Наталія Ставраті. – Зараз бренд сприймається, як консервативний. Тому ми перезапускаємо сприйняття компанії споживачем. Густий-червоний з чорним ми поміняли на яскраво-оранжевий. До бази кольору апельсина додали блакитний, жовтий і фіолетовий. Це дозволяє "струсити" бренд. Звернути на нього увагу молодшої аудиторії. Додати позитиву і гарного настрою в комунікацію між Фокстротом та покупцем.
    1. Людині властиво оновлювати себе і своє життя. Природним продовженням особистісного апгрейта стане оновлення будинку і техніки в ньому.
    2. Людині потрібно вчитися жити не минулим, не очікуванням майбутнього, а сьогоднішнім днем. А це означає, що потрібно ловити від життя все, і зараз. Підтвердження сказаному – слоган «Живи наживо».
    3. Парк техніки змінюється дуже швидко. До якого б покоління ви не відносилися – X, Y або Z – не відставати!

Фокстрот сфокусувався на молодої аудиторії – поколінні Z. Щоб бути цікавим для самих юних, ритейлер почав "молодіти". При цьому важливо було не відштовхнути людей, які купують техніку у Foxtrot вже багато-багато років. Тому компанія оптимізує сайт і відточує формулу швидкого обслуговування, як процесу купівлі, так і пост-продажного сервісу.

Для інформування покупців про нову політику позиціонування рітейлера задіяні всі канали зіткнення з клієнтом. Одночасно з цим компанія працює над розширенням товарного ряду. Вводяться цілі групи нових товарів – самі високотехнологічні та драйвові. Ті, що дадуть відвідувачам новий досвід та уявлення про можливості сучасної електроніки і техніки для дому.

У флагманських магазинах вже з'явилися так звані Experience-зони. Це – простір, в якому відбувається тестування і демонстрація техніки. Потенційний покупець може розглянути, взяти в руки, протестувати функціонал і особисто оцінити можливості корисних предметів.

У Львові, в ТРЦ King Cross Leopolis, створено бренд-зони ключових виробників, де всі бажаючі можуть провести "польові випробування" бажаної моделі пилососа, міксера або ноутбука для ігор.

У Києві, в ТРЦ Lavina Mall, на фокстротовскіх площах запущено єдиний в Україні професійний YouTube-майданчик. Тут можна попрацювати з технікою для створення відео-контенту (камери, мікрофони, колонки, світлотехніка, ноутбуки), записати свій влог, провести майстер-клас або організувати зустріч з лідерами думок.

Результативність ребрендингу буде оцінено за наступними показниками:

  • збільшення або зменшення частки Фокстроту у своєму сегменті ринку;
  • знання бренду – показник top of mind;
  • зростання середньорічної частоти покупки – компанія має значну лояльну аудиторію, яка є відмінною базою для збільшення заданого параметра;
  • зростання NPS або реакція компанії на скарги і пропозиції клієнтів.
Результати будуть досягатися таким шляхом. По-перше, збільшенням в магазинах кількості покупців. По-друге, аналізом товарообігу. По-третє, аналізуванням коефіцієнта витрат маркетингового бюджету по відношенню до товарообігу. «Ми вже вивчили і оцінили наявну ситуацію, розробили стратегію, а зараз займаємося інтенсивним впровадженням ребрендингу по всіх фронтах», – розповідає Наталя Ставраті.

Відеозвіт про ребрендинг у флагманських магазинах дивіться за посиланням

Безкоштовний майстер-клас: дюжина цитат Геннадія Виходцева та Валерія Маковецького про бізнес, про Україну, про управління та відповідальність

Співзасновники ГК Фокстрот – Геннадій Виходцев і Валерій Маковецький – українські комерсанти, які заснували успішний бізнес. Вони платять податки і сприяють тому, що ще близько 5000 людей можуть виконувати свої зобов'язання перед сім'єю, суспільством і державою.

Архівне фото. Бізнесмен Фокстрот Геннадій Виходцев бере участь у церемонії відкриття корпоративного конкурсу серед працівників ГКФ. Танці на льоду у Льодовому палаці у м. Бровари (Київська область)

Архівне фото: Бізнесмен і співзасновник Фокстрот Геннадій Виходцев бере участь
у церемонії відкриття корпоративного конкурсу серед працівників ГКФ Танці на льоду
у Льодовому палаці у м. Бровари (Київська область)

На жаль, вони не дають майстер-класи на тему "як стати мільйонером". Пропонуємо тільки цитати від людей, які вже 25 років розвивають Foxtrot в партнерстві. Ми запросили Геннадія Виходцева провести заочний майстер-клас, тому тепер знаємо, що:

  1. Середній клас у нас тільки формується. Тому він поки не склав тієї критичної маси, до якої б прислухалася еліта.
  2. Не люблю тез про лідерство і великі зміни. А ось теорія малих справ – цілком зрозумілий для мене формат.
  3. Каталізатор громадської думки для мене – моя мама.
  4. Звичайно ж, хочеться повернутися у молодість. Але якби я працював і нічого не досяг, було б прикро.
  5. Я досяг того, про що навіть не мріяв, більшого, ніж хотів.
  6. Друзі працюють у нас тільки на загальних підставах.

До партнера приєднується Валерій Маковецький, який вважає, що:

  1. Гроші – це кров для бізнесу.
  2. Найкращий бізнес – це успішно проданий бізнес.
  3. У нашій галузі ключовий місяць – грудень, за його підсумками можна судити про результати року.
  4. Виборний рік ніяким чином на обсязі бізнесу не позначається. Важливі: розвиток економіки, інфляція, співвідношення курсу гривні до основних валют і дохід населення.
  5. Ніхто не працює заради частки ринку. Може, я бізнесмен старої формації, але робота заради частки ринку мені незрозуміла. Адже для чого будується бізнес? Щоб він приносив прибуток.
  6. Є багато світових методик оцінки вартості бізнесу. На жаль, в Україні не працює основна методика – фондова біржа. Насправді, бізнес коштує стільки, скільки за нього готові заплатити інвестори.

Архівне фото: бізнесмен і співзасновник Foxtrot Валерій Маковецький з сім'єю бере участь у нагородженні володарів кубка Фокстрот на танцювальному фестивалі Парад надій

Архівне фото: бізнесмен і співзасновник Foxtrot Валерій Маковецький з сім'єю
бере участь у нагородженні володарів кубка Фокстрот на танцювальному фестивалі Парад надій.

Відгуки про Фокстрот партнерів

Окрема гордість і надбання Фокстрот – багаторічна співпраця з відомими виробниками та брендами. Багато з них із задоволенням приєдналися до святкування Фокстрот першого 25 річного ювілею. Ось деяка частина відгуків про Фокстрот багаторічних партнерів рітейлера.

Huawei і Фокстрот

Партнерські відносини Huawei та мережі супермаркетів електроніки і побутової техніки «Фокстрот» почалися ще в 2013 році. З тих пір у нас не було жодного приводу засумніватися в професіоналізмі співробітників мережі. До того ж, у 2016 році в Україні спостерігався спад продажів і обсягів ринку, обумовлений економічною кризою. Ми трансформували і перезавантажили бізнес, щоб триматися на плаву в тодішніх реаліях. І «Фокстрот» був одним з перших, хто підтримав нас у той час, почавши співпрацю з чистого аркуша.

Разом ми реалізували ряд цікавих акцій та проектів, серед яких shop-in-shop (торгові зони Huawei в магазинах «Фокстрот»), розміщення промоутерів Huawei в мережі «Фокстрот», спільні рекламні проекти та інше. Наш успіх в Україні тісно пов'язаний з чесною працею і плідною співпрацею з «Фокстрот». За цей час ми переконалися у сумлінності і надійності нашого партнера, якому цього року виповнюється 25 років.

З найкращими побажаннями,
Аллан Чен, директор підрозділу Huawei Consumer BG в Україні


Аллан Чен, директор підрозділу Huawei Consumer BG в Україні

Компанія Duracell вітає Фокстрот

Шановна компанія Фокстрот!

Тобі виповнилося 25. Я пам'ятаю, як ти з'явилася в Україні: просторі магазини, доброзичливий сервіс, гарна Лисиця – така мережа відразу стала улюбленою для багатьох українців.

Ми з першого дня разом. У 1994 році, коли ти відкрила перший магазин, я допомагав тобі бути енергійною і зарядженою, мої ліхтарі висвітлювали твій шлях.

Я завжди знав, що можу покластися на тебе – ти надійний партнер і вірний друг.

Ти відрізняєшся від інших тим, що завжди у курсі інновацій і технологій. Тільки у твоїх маркетах завжди можна знайти мої нові акумулятори та зарядні пристрої.

Ти молода і енергійна. Я бажаю тобі процвітання і успіхів.

Я завжди буду поруч. Твій заєць Duracell.


Любі друзі!

Наші компанії пов'язує не просто тривале співробітництво, ми є стратегічними партнерами з самого першого дня заснування Foxtrot та появи Duracell на ринку України. Протягом 10 років Duracell є капітаном категорії елементів живлення. Ми допомагаємо зробити вибір покупців цікавим, корисним і приємним. У компанії Фокстрот працюють справжні професіонали, які обожнюють свою справу, тому працювати з вами одне задоволення!

З ювілеєм!
Ірина Молчанова, голова представництва компанії Duracell в Україні

Компанія Philips дає свій відгук про роботу з Фокстрот

"Разом ми реалізували вже багато проектів, які виходять за межі продажів техніки. Так, завдяки акції «Дивосерце», яка проходила в магазинах «Foxtrot», ми зібрали 1 млн гривень на закупівлю медичного обладнання для Центру дитячої кардіології та кардіохірургії. Придбано рентген-систему, яка допомагає лікарям щодня рятувати життя маленьких українців. Це лише один із прикладів роботи відповідального бізнесу, яким є «Фокстрот».

Вся команда Philips Україна вітає кожного співробітника групи компаній «Фокстрот» з річницею роботи в Україні. Разом ми і далі будемо робити життя українців кращим! "

Генеральний директор Philips в Україні Сергій Гонтар


Генеральний директор Philips Україна Сергій Гонтар

Вітання та відгук GROUPE SEB UKRAINE

Від імені співробітників GROUPE SEB UKRAINE, торгових марок TEFAL, ROWENTA, MOULINEX і KRUPS вітаю вас з 25-річним Ювілеєм!

Мені випала честь працювати з Фокстротом протягом двадцяти одного року з двадцяти п'яти. За цей час змінилося багато чого: політичний курс нашої країни і курс долара, економічний і культурний клімат в Україні, бізнес в масштабах країни і, звичайно, наші команди.

Але щось важливе, що завжди відрізняло наші компанії – дбайливе ставлення до співробітників, збереження цінного досвіду і постійне прагнення до нових, амбітних цілей – залишається незмінним.

Ми щиро бажаємо вам зростання і благополуччя, нових успішних проектів і невичерпного джерела креативних ідей. Нехай енергія і оптимізм наших команд допоможуть у досягненні нових висот, їх досвід і інтуїція підкажуть нові цілі!

З повагою,
Директор ТОВ «Груп СЕБ Україна»
Іваницька Марина

Вітання «БСХ Побутова Техніка»

Серед партнерів компанії «БСХ Побутова Техніка» (бренди побутової техніки Bosch, Siemens і Gaggenau) вже більше 20 років особливе місце займає Фокстрот.

З мережею Фокстрот ми працюємо давно: коли бренди побутової техніки Bosch і Siemens прийшли в Україну, ми зрозуміли, що співпраця з одним з майбутніх лідерів українського ринку буде взаємовигідною та особливо цікавою. І ми не помилилися: близько 160 торгових точок мережі є тим самим місцем, де український споживач може отримати повну інформацію про наші бренди, оцінити надійність, якість і високотехнологічність нашої техніки, а також придбати її. Мені особливо приємно привітати з днем народження наших друзів з Фокстрот!

Сергій Максімов,
Генеральний Директор «БСХ Побутова Техніка»


Сергій Максимов – Генеральний Директор «БСХ Побутова Техніка»

ГКФрозвиває бренди