Історія корпоративного волонтерства в ГК Фокстрот

З 2014 по 2023 рік включно в ГКФ сформувався власний корпоративний рух волонтерів. За 9 років корпоративного волонтерства співробітники допомогли добрими справами , організувавши більше 70 волонтерських акцій.

Міжнародний день волонтера відзначають 5 грудня з 1985 року. Волонтерство – безкорислива діяльність, яка приносить користь суспільству. Одним з показників зрілості соціуму є кількість годин, які люди готові добровільно витратити заради допомоги іншим людям, тваринам. Волонтерство може здійснюватися як приватними особами, так і організаціями. Наприклад, в Групі компаній Фокстрот першим корпоративним волонтером став її генеральний директор – Геннадій Виходцев – ще на старті еколого-благодійного руху «Зелений офіс» (2009 рік). Тому новий корпоративний рух "Хочу допомогти!", що з'явився в ГКФ у 2014 році, отримав повне схвалення з боку шефа.

– Волонтерський рух в ГКФ – одна з головних нематеріальних цінностей компанії. Вітаю всіх людей, які безкорисливо допомагають іншим, генерують соціальні зміни, сприяють розвитку громадянського суспільства, – вітає співробітників генеральний директор компанії Геннадій Виходцев з Міжнародним днем волонтера. – Кожен благородний вчинок спонукає до дії інших людей, примножуючи добро і повагу. Бажаю колегам-волонтерам здоров'я, процвітання, добробуту та родинного затишку.


Волонтерська діяльність в Україні регламентована законом. Волонтерів визнали офіційно на державному рівні у 2003 році. Постанова «Про затвердження Положення про волонтерську діяльність у сфері надання соціальних послуг» була прийнята Кабінетом Міністрів 10 грудня. А в 2011 році, у зв'язку з чемпіонатом Європи з футболу (2012 рік) з'явився повноцінний закон. Верховна Рада ліквідувала наявну постанову і ухвалила закон "Про волонтерську діяльність", який регламентує роботу добровільних помічників і благодійників.

Отже, перша хвиля волонтерства в Україні пов'язана з чемпіонатом з футболу. А ось масове залучення людей до добровільної допомоги відбулося у 2014 році. Це пов'язано з Євромайданом і військовими діями, які почалися на сході України. Десятки тисяч людей, незалежно від місця проживання, статі і віку, допомагали активістам Майдану, першим хвилям призову українських воїнів та переселенцям. Основна допомога – продукти харчування, обмундирування, ліки, техніка і комплектуючі, паливо. Вважається, що в період з 2014 по 2015 рік волонтерський рух охопив максимально можливу кількість людей в Україні. 

Політика Геннадія Виходцева та ГКФ по відношенню до воїнів і ветеранів

У Групі компаній Фокстрот працюють чоловіки призовного віку, які підлягають мобілізації. У найскладніший час – 2014-2015 роки – більше 100 працівників підприємств під брендами, які розвиває ГКФ, стали учасниками АТО. Відповідно до Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу», згідно з внутрішньою політикою холдингу, за підтримки Геннадія Виходцева, наказом по підприємству такі працівники були звільнені від виконання службових обов'язків. Одночасно за ними була збережена посада і середня заробітна плата.

У 2017 році в ГКФ працевлаштувалися 22 ветерана АТО. У 2018 року кількість "своїх" учасників бойових дій збільшилася ще на 40 осіб. У 2019 року в ГКФ працює 42 ветерана.

Фокстрот долучився до допомоги й іншим співвітчизникам-ветеранам АТО. Торгова мережа Foxtrot, яку розвиває Група компаній Фокстрот, з 2016 року стала партнером програми "Соціальна карта учасника АТО". Це один з проектів організації «Українці-Разом!» 

Організацію заснували люди, які допомагають українським воїнам. Забезпечують соціальний захист учасників АТО, членам їхніх сімей. Власники "Соціальної картки учасника АТО" отримують знижки на товари, придбані у партнерів, у тому числі і знижки на покупки, ззійснені в торговій мережі Foxtrot.




Напрями волонтерського руху в ГКФ

Одночасно з формуваннями громадянського суспільства в Україні, в компанії розвинувся власний волонтерський рух корпоративних волонтерів. Приклад – Зелений офіс, який з'явився у 2009 році. Зміст проекту – працівники компанії підтрімують й пошірюють ініціативи у галузі збереження ресурсов.

Успішність існування Зеленого офісу в компанії підтверджена 11-річним терміном діяльності, а також сотнями збережених дерев (перерахунок зданої макулатури на кількість не вирубаних дерев) і тонн прісної води. Найсвіжіший приклад – висадка «Алеї далекоглядних-2019». Акція відбулася завдяки зусиллям небайдужих працівників. Співробітники вийшли в обідню перерву, щоб висадити 30 кущів самшиту.



Інший напрямок волонтерів компанії пов'язаний з початком військових дій на сході України. З 2014 року в ГКФ діє волонтерський рух «Хочу допомогти». За 5 років було проведено більше 70 акцій допомоги корпоративним призовникам, ветеранам АТО, стороннім волонтерам. За цей час корпоративні волонтери зібрали понад 600 000 гривень. Всі ініціативи співробітників підтримував Геннадій Виходцев. На знак поваги щодо безкорисливої і добровільної праці співробітників до Міжнародного Дня волонтера, наприкінці 2018 року всі волонтери ГКФ отримали Подяки від Геннадія Виходцева та активу руху «Хочу допомогти».

 



Хроніка допомоги українським військовим, переселенцям, пораненим у шпиталі


2014 Працівники компанії збирають і передають українським воїнам засоби особистого захисту, ліки. Перший збір відбувся 20.03.2014 року, коли фокстротівські волонтери взяли участь у марафоні «Підтримай українську армію». Було зібрано 33 140 грн. Гроші були витрачені на матеріальне забезпечення солдатів. 

До добровільної допомоги військовослужбовцям приєдналося керівництво ГКФ і особисто Геннадій Виходцев. У квітні на потреби Чорноморсько-Азовського прикордонного загону Державної прикордонної служби України (базується в Херсоні) засновники ГКФ виділили 113 478 грн. для закупівлі засобів особистого захисту (бронежилети) і прапорів України. 

У 2014 році волонтери організували 9 зборів коштів (2 благодійні ярмарки "Хочу допомогти" та інші акції).

В результаті всіх зборів захисники України отримали грошову допомогу на суму 147 258 тисяч. Гроші були витрачені на продукти, медикаменти та предмети першої необхідності (освітлення для наметів, спальники, термобілизна, спецодяг).
2015 Відбулося 5 активностей: третій благодійний ярмарок "Хочу допомогти", акція "Ми разом" для переселенців з окупованих територій, візит волонтерів в Ірпінський і Київський шпиталі, закупівля побутової техніки для конкретних блокпостів

Загальна сума фінансової допомоги від волонтерів ГКФ – 21 632 гривень.
2016 Візити до Ірпінського і Київського військових шпиталів Міністерства оборони України. Працівники офісу на Дорогожицькій скоординувались і зібрали гроші на лікарські препарати та засоби для догляду за пораненими.

На лікування підопічних ГКФ було зібрано і передано 38 158 тисяч гривень.
2017 У 2017 році корпоративні волонтери руху "Хочу допомогти" "продовжили шефство над бійцями-пацієнтами Центрального госпіталю Міністерства оборони. Волонтери ГКФ зібрали та передали фінансову допомогуАндрію Мельнику, розвіднику Миколі Іванову; танкісту Юрію Воловику; офіцеру-зв'язківцю Олександру Попруженку. В Одесі компанія допомогла ветерану АТО Тахірy Мамедовy технікою (пилосос PHILIPS).

2018 Шефство над конкретними пацієнтами Центрального військового шпиталю. 

Торгова марка «Foxtrot» приєдналася до всеукраїнської акції «Рука допомоги».
Учасник АТО Олександр Горбенко, який знаходився в Центральному військовому шпиталі м. Києва, отримав кошти на лікування у розмірі 10 000 гривень. Результат всеукраїнської акції «Рука допомоги» – 107000 гривень передано сім'ям політв'язнів в Криму.

2019 Активісти волонтерського руху «Хочу допомогти» на зібрані гроші придбали креми від морозів, рації, зарядні пристрої для рацій, необхідну комп'ютерну техніку. Допомогли бригаді парамедиків «Ангели Тайри» – придбали вузловий турнікет, незамінний при порятунку поранених на передовій.

Плюс – грошова допомога сиротам і вдовам ГО «Серця кіборгів». 

Адресна грошова допомога на закупівлю ліків для Олександра Попруженка, тяжко пораненого офіцера ЗСУ.
Загальна сума допомоги – 43608 грн
2020 Зібрано кошти на лікування покалічених війною бійців ЗСУ Попруженка Олександра та Корнелюка Андрія. Надано допомогу бригаді парамедиків медиків “Ангели Тайри”. Організовано новорічні подарунки для сиріт полеглих бійців через ГО «Серця кіборгів».

Загальна сума фінансової допомоги - 59.955 грн.
2021 Придбано та передано через волонтерів медикаменти. Здійснено ремонт двигуна. Придбано 4 морозильні камери та одну пральну машину.

Загальна сума фінансової допомоги - 95.196 грн.
 

2020 рік – близько 1000 співробітників брендів, які розвиває ГКФ, стали активістами волонтерського руху “Хочу допомогти”. 160 680 грн склала суми допомоги від працівників підприємств під брендами ГКФ, які підтримали своїх колег у непростих життєвих обставинах. Більше 60 000 грн зібрали активісти волонтерського руху “Хочу допомогти” та відправили на підтримку українських військових та волонтерів.

Крім того, у 2020 році 30 000 нових учасників доєдналися до програми “Соціальна карта учасника АТО” – ініціатива “Українці разом” для учасників бойових дій та членів сімей загиблих героїв в Україні, які купували та купуватимуть техніку у Фокстрот за спеціальними цінами. З них 1300 покупців – власники соціальної картки учасника АТО – обслуговуються у Фокстрот на постійній основі, щомісяця.

Одночасно з цим, до 10% персональної знижки на товари Фокстрот мають учасники соціальної програми Фокстрот, які належать до Всеукраїнської громадської організації інвалідів “Українське товариство глухих” (ВГОЇ “УТОГ”).

Ще один фронт


Крім глобальних проектів – екологічний «Зелений офіс» та допомога захисникам України – в ГКФ утворився власний, внутрішній фронт добровільної допомоги іншим людям.

Йдеться про працівників Управляючої компанії і брендів, які вона розвиває. У 2018 році Департамент управління персоналу прийняв 13 звернень про допомогу співробітникам або їхнім рідним. На звернення відгукнулися небайдужі колеги. Внаслідок цих звернень працівники ГКФ зібрали понад 200 000 гривень, якими підтримали колег в складних життєвих обставинах.

 


Усі волонтерські ініціативи в Групі компаній Фокстрот підтримуються керівниками. Це важливо – об'єднувати людей навколо доброї справи, а також формувати в колективі команду однодумців, чиї цінності збігаються зі стандартами компанії. 

ГКФрозвиває бренди