Геннадій Виходцев і Валерій Маковецький: 10 років бренду "DEPOt Center" показали правильність курсу на регіональні ТРЦ

"DEPOt Center" – один з брендів, які розвиває Група компаній Фокстрот. І якщо титульному бренду «Фокстрот», під яким в Україні прогресує 163 магазина побутової техніки і електроніки, виповнилося у 2019 році 25 років, то бренд "DEPOt Center" святкує перше десятиліття свого комерційного життя. На сьогоднішній день ТРЦ ДЕПО представлені у 6 містах України – у Кропивницькому, Лубнах, Миколаєві, Черкасах, Чернівцях, Одесі.

"DEPOt Center" Відкриття Загальна площа
Чернівці грудень 2009 року 20 000 кв.м.
Лубни грудень 2010 року 8 000 кв.м
Миколаїв жовтень 2011 року 11 000 кв.м.
Черкаси червень 2016 року 16 000 кв.м
Кропивницький           серпень 2016 року           9 500 кв. м
Одеса жовтень 2020 року 8 673 кв. м
  


Один з найбільших ДЕПОтів (Чернівці, 2020)


Як з'явилися DEPOt Center

Завдання бізнесу – постійно шукати (і знаходити) нові можливості для "розмноження грошей". Саме тому Група компаній Фокстрот, яка вже має досвід розвитку яскравих і відомих брендів, почала інвестувати у портфель нерухомості. Цей процес, був запущений в 2009 році у Чернівцях, де перед самим Новим роком було відкрито флагманський ТРЦ ДЕПОт. А вже у грудні 2019 року "DEPOt Center" відсвяткував свій перший десятирічний ювілей.

Кожен торгово-розважальний центр – місце для різнопланового шопінгу, з зонами для відпочинку та розваг. Основна цільова аудиторія – сім'ї і компанії друзів без вікових обмежень. Простір організовано так, щоб відвідувачі ТРЦ могли закрити більшість своїх шопінг-потреб на тиждень і тут же відпочити – цікаво, яскраво, пізнавально.


ТРЦ Depo't center Кропивницкий (2019)


ТРЦ DEPO’t center, Fantasy Town м. Лубни (2019)

У кожному ТРЦ DEPOt Center є продовольчий супермаркет, який генерує основний трафік покупців. З огляду на особисту історію ГКФ, якірним орендарем став магазин “Фокстрот. Техніка для дому”. Доповнюють тандем магазини під брендом “Секунда”, які такоже розвиває ГКФ. Крым того, у пул орендарів ТРЦ входять найяскравіші й найвпізнаваніші мережеві бренді України.


Секунда у ТРЦ Depo't center Кропивницький (2019)


Секунда у ТРЦ Depo't center Кропивницький (2019)

У більшості ТРЦ гармонійно прилаштувалися зони Fantasy Town – території, створені спеціально для дітей. Такі собі «острівці дитинства». У кожному є простір для найменших відвідувачів, зона для активних ігор і технічних видів спорту (роледром, батутні арени, автодром та ін.). Поруч – фудкорти. У просторах фудкортів у пріоритеті безпечне харчування для дорослих та маленьких відвідувачів ТРЦ.


ТРЦ Depo't center Кропивницький (2020)


Площа кожного ДЕПОта обчислюється тисячами квадратних метрів. Компанія DEPOT Development Group, яка займається управлінням нерухомістю у ГК Фокстрот, ретельно підходить до відбору орендарів. Перевага завжди віддається орендарям, які відповідально і креативно підходять до розвитку своїх брендів.


ТРЦ DEPOt center м.Чернівці (2019)

Незважаючи на безліч схожих рис, концепція кожного DEPOt Center в регіонах опрацьовується індивідуально. Вона залежить від купівельної спроможності населення міста, кількості жителів, локації конкретного об'єкта.


Інтер'єр ДЕПОту (Чернівці, 2020)

Складні питання

Журналісти часто цікавляться, чому Група компаній Фокстрот і Depot Development Group зокрема не цікавиться створенням ТРЦ в місті Києві.

– Київ – ринок специфічний, – відповідає Валерій Маковецький, голова наглядової ради ТМ «Фокстрот», один з керівників Групи компаній Фокстрот. – У нас інша стратегія: розвиток комерційної нерухомості у регіонах України. Ми намагаємося купувати вже готові і, з нашої точки зору, ліквідні, об'єкти. Нехай це будуть невеликі ТЦ обласного масштабу, загальною площею 10-15 тис. кв. м., які демонструють непогану ефективність. У всіх шести випадках ДЕПОт-центрів в Україні – це не нове будівництво, а добудова чи реконструкція вже існуючих будівель. У результаті нашої участі всі вони стали стабільно прибутковими об'єктами. Тому ми плануємо динамічно розвивати цей напрямок бізнесу.


Свято з приводу відкриття ДЕПОту у Кропивницькому (2016)


Свято з приводу відкриття ДЕПОту у Кропивницькому (2016)


Геннадій Виходцев: Регіональний партнер – допомога всій інвестиційній групі

Співзасновник Групи компаній «Фокстрот» Геннадій Виходцев (Gennadiy Vykhodtsev), генеральний директор ГКФ вважає, що «сила матриці цього бізнесу – у наявності регіонального партнера. Він може бути міноритарієм, але його підтримка завжди дуже потрібна. Тому що з Києва нам складно побачити, які внутрішні процеси йдуть у регіонах. Часто виникають якісь проблеми, які вирішити може тільки той, хто живе і давно має бізнес в цьому місті".


Бізнесмен Виходцев Геннадій (Gennadiy Vykhodtsev)

Місцевий партнер – це допомога всій інвестиційній групі в управлінні, мінімізації та ліквідації виникаючих ризиків.


Розповідає Валерій Маковецький, співзасновник Групи компаній Фокстрот

Представляємо вам фрагмент інтерв'ю з Валерієм Маковецьким, співзасновником Групи компаній Фокстрот про місію ДЕПОтів:

«Регіональність – це унікальна торгова пропозиція ДЕПОту. Ми розвиваємося у регіонах. Іноді ці регіони досить нечисленні з точки зору населення. Це знання дало нам розуміння місії ТРЦ ДЕПОт: познайомити жителів малих міст з сучасними форматами торгівлі, пропонуючи їм вже перестати міряти чоботи на картонці, ухиляючись від дощу або хуртовини. Наша місія – створення цивілізованих правил торгівлі у малих містах.

Синергія з різними брендами дуже важлива у розвитку ТРЦ. Формуючи пул орендарів, ми не скликаємо всіх підряд. Спочатку ми цілеспрямовано спілкуємося з тими, кого хочемо бачити в ТРЦ. Якщо у нас щось не складається або ми не співпадаємо у планах розвитку, то завжди є план В або план С. Але перевага завжди віддається регіональним брендам, без яких ми не змогли б бути настільки успішними у регіонах. Люди звикли до місцевого роздробу. І вони хочуть продовжувати робити там покупки. Тому ми міксуємо їх з великими мережевими брендами." 

А які регіональні місцеві бренди ви вважаєте своїм досягненням?

Нещодавно наш ТРЦ у Лубнах завів до себе дуже сильну місцеву мережу супермаркетів. Називається МаркетОпт. Нам у Києві складно оцінювати, наскільки вона успішна у своєму регіоні. Але для жителя Лубен, як виявилося, цей бренд має цінність. І судячи по чеках, а також за кількістю відвідувань супермаркету, ми розуміємо, що це наш оптимальний орендар. З національним брендом вийшло б не так швидко і не так ефективно.


ТРЦ Depo't center, Кропивницький (2020)

Яка економічна обгрунтованість появи ДЕПОтів у портфелі брендів, які розвиває ГКФ?

Історично так склалося, що нам доводилося багато працювати з різноплановою нерухомістю – магазини, бізнес-центри, складські приміщення. Десять років тому до категорій торгового центру відносилося 13 об'єктів. Тому було прийнято рішення – -уніфікувати їх під єдиним брендом. І по-новому керувати цією нерухомістю.

Знань, досвіду, вмінь вистачало. Нам було цікаво працювати з новим підходом до інвестування. Глобально все почалося з покинутого цеху заводу у Чернівцях, який і став першим досвідом перетворення об'єкта в улюблене місце городян.

Вся інша нерухомість, що з'явилася після ДЕПОту у Чернівцях, гармонійно вписувалася у концепцію, відпрацьовану на флагманському ТРЦ.


ТРЦ DEPOt center, м.Чернівці (2020)

З точки зору інвестиційної привабливості нерухомість завжди більш стабільна, ніж ритейл. У ритейлі є сезонність та інші ризики. Можна пишатися тим, що у деяких випадках ДЕПОти не тільки досягли прогнозних показників, а й випередили їх. Або вийшли на них за більш короткий термін.

Які прогнозні показники ви маєте на увазі?

Перш за все це окупність. Але є ще ряд важливих факторів. Наприклад, заповнюваність, якісний tenant-mix, реноме колишніх власників тощо.

Хто побудував кожен ДЕПОТ-центр? Це були наші будівельники або підрядники?

Ні, ми не будуємо самостійно. У всіх випадках нам була потрібна реконструкція або добудова, а не нове будівництво. Тому роботи виконували підрядні організації, які проходили через тендер. Але у нас є компанія – Depot Development Group, яка займається процесами реконструкції, перевіряє кошторис, ефективність, дотримання термінів. Тому що у подальшому весь facility- і property-менеджмент – це, у тому числі, і наші турботи.


Розповідає Володимир Нікітенко, комерційний директор компанії Depot Development Group, яка забезпечує управління нерухомістю в ГКФ:

– Розвиток ТРЦ завжди починається з визначення концепції у контексті цільової аудиторії. Яка і диктує подальший процес наповнення ТРЦ, його маркетингову стратегію, розвиток.

– Ви згодні з такою концепцією, що на ринку скоро буде мало традиційних магазинів, а основний шопінг переміститься у ТРЦ?

– Ні, не згоден. Стріт-ритейл жив багато століть поспіль і продовжує успішно функціонувати. Взяти приклад будь-якого європейського міста – у історичному центрі або на центральних вулицях стріт-ритейл ніхто не відміняв і не скасує. Створення торгового центру, десь навіть не у центральній частині, виконує трохи інші завдання.

– Які результати за 10 років є на рахунку у Depot? Як їх можна виміряти? 

– Результат у роботі з нерухомістю завжди вимірюється грошима. Як би категорично це не звучало. Якщо у нас немає вакантності площ або якщо у нас є якісь закриття – це все обов'язково буде відображено у грошовому еквіваленті. Зараз у нас все добре. Вакантність практично нульова. Все заповнене. Покупці задоволені.


ТРЦ DEPO't center, м. Черкаси  (2020)

– Розкажіть про кожен ДЕПОт-центр окремо. Наприклад, ДЕПОТ у Чернівцях найбільший за площею.

– Чернівці і Черкаси практично ідентичні по площі, схожі локаціями – це не серце міста, але і не окраїна. Обидва десь під 20 тисяч квадратних метрів. Ексклюзивність формується з того, що є у місті. Немає сенсу мультиплікувати те, до чого жителі вже звикли. Тому роледром в Чернівцях, наприклад, був відповіддю на те, чого у цьому місті немає.

– Добре, тоді пішли далі. Що є в Лубнах, крім мініатюрності (найменший ТРЦ серед ДЕПОтів).

– ТРЦ Депот у Лубнах просто є. Це – єдиний форматний торговий центр у Лубнах. Причому розташований не у центрі, але інших просто немає.


ДЕПОт у Лубнах (2020)

– А миколаївський ТРЦ?

– У Миколаєві це якраз великий спальний район. Корабельний. Він завжди вважався окремим містом-сателітом у рамках обласного центру. Туди досить довго їхати з центру. Але Корабельний район має всі риси самодостатнього міні-міста. Нещодавно ми там теж змінили якірного орендаря – супермаркет, який став працювати замість Фуршету. І виявився у 3-4 рази успішнішим, ніж колишній орендар. Це сильно додало до відвідуваності ТЦ.

Це місцевий рітейлер?

Це українська мережа, але вона не така відома. Крім цього, у миколаївському Депоті є сильна розважальна складова. Тобто всі дні народження та дитячі свята цього міні-міста концентруються саме в нашому ТРЦ, а гості іменинників і ювілярів приходять у ДЕПОТи.

Черкаси і Кропивницький – це два наймолодших ТЦ?

Так. ТРЦ у Кропивницькому розмістився у старій будівлі колишнього Дитячого світу. Ми зайшли туди, коли формат Дитячого світу вже давно не працював. Але все ще існував, як якийсь торговий центр. Ми добудували там ще близько 4 тисяч квадратних метрів. У підсумку по локації вийшов один з кращих Депот-центрів.


Відкриття ДЕПОту у Кропивницькому (2016)

У Черкасах будівля під місцевим ТРЦ Депот – колишній цех заводу «Темп». Він, як я вже говорив, практично ідентичний за концепцією і розташуванням ДЕПОта в Чернівцях. Знову ж таки, там є дитячий розважальний центр Fantasy Town. Там є унікальний, як для такого міста, гіпермаркет Делікат, успішний і дуже красивий. Абсолютний регіональний лідер. Це був ризик – завести Делікат туди. Але ця ставка зіграла дуже здорово. Жодна з національних мереж, присутніх у Черкасах, не показує результату, близького до результату Делікату. Крім того, у Черкасах є куди розширюватися – у нас на розгляді вже лежить концепція подальшого девелопмента території.


Валерій Маковецький на відкритті ДЕПОту у Черкасах (2016)


12 березня 2016


Розуміння сімейних цінностей і соціальної відповідальності у Депот-центрах

Як і всі бренди, які розвиває Група компаній Фокстрот, торгово-розважальні центри під брендом "DEPOt Center" підтримують сімейні цінності. Для цього у ТРЦ постійно організовуються сімейно-освітні заходи. Їх завдання – об'єднати членів родини навколо творчості або добрих справ.


ТРЦ Depo't center, Кропивницький (2018)


ТРЦ Depo't center у Кропивницькому та справжнє містечко дитинства Fantasy Town у ньому (2018)


Вернісаж ДЕПОтів

Маленькі історії про те, як у ТРЦ панує атмосфера сімейних цінностей і патріотизму.

ТРЦ DEPOt center Чернівці

Жовтень 2019 року у ТРЦ «DEPO't center» в Чернівцях був святковим – 14 жовтня у День захисника України для відвідувачів була встановлена тематична фотозона. А вже у грудні 2019 року тут налаштовували відвідувачів ТРЦ на новорічні свята, тому у холах ТРЦ відкрилася виставка місцевих майстрів рукоділля.

А ще у грудні тут працювала Коляда-паті: вертеп, колядки, декупаж ангелів з тіста, сімейні естафети. Призи та частування від спонсора, одного з орендарів. Святкові відчуття додавали виступи групи R.U.T.A., яка виконувала власні пісні і кавер-версії хітів українською мовою.


ТРЦ DEPOt center, м.Чернівці (2019)

ТРЦ Depo't center, Черкаси:

У грудні 2019 року в Черкасах відкрилася Крижана школа помічників Санти. Адже діти вірять в дива! І одне з тих див, якого хотіли діти до свят взимку 2019 року – дочекатися справжньої зими: з морозом, катком і снігом по коліна!


Школа кухарчуків ДЕПОт Черкаси (2016)

Але якщо снігу за вікнами немає – у ТРЦ створюють його самостійно! Тому у черкаському DEPO't center в передсвяткові дні гостинно відкрила двері «Крижана Школа помічників Санти»! Вчителі – казкові ельфи – показували гостям DEPO't center як з простих хімічних речовин створити штучний сніг, а потім зробити його кольоровим. Як виростити кристали вдома. Як приготувати справжнє морозиво і багато інших зимових чудес!



А вже у січні 2020 року виступили вертепи "На щастя, на здоров'я, на Новий Рік!" і "Щедруємо – Новий Рік віншуємо!", у яких виступали місцеві колективи. Крім того, пройшли зимові майстер-класи «Малюємо звірів на зрізах дерева» і «Медово-пряникові візерунки» для всіх бажаючих відвідувачів ТРЦ.



ТРЦ DEPO't center, м. Черкаси (2020)

ТРЦ Depo't center Кропивницький

Восени 2019 року у Кропивницькому ТРЦ відзначили День українського козацтва і захисника України. Були організовані традиційні козацькі розваги: перетягування каната, підняття гир, поїдання вареників, вправи на турніку, силові і просто веселі конкурси. Пройшов спортивний майстер-клас від тренерів клубу «Fight Baza».



Крім того, у Кропивницькому ТРЦ до Хелловіну було організовано "гарбузовий" банкет, де була гарна можливість дізнатися про цінності і цілющі властивості оранжевого овочу. У подарунок відвідувачам було продемонстровано orange-дефіле від юних вихованців Зразкової студії «У колі друзів». Свято прикрасили конкурси, вікторини та подарунки від партнерів.

А 28 грудня 2019 року, у Міжнародний день кіно, у Кропивницькому ТРЦ відбулося YouTube-Party, присвячене показу першого у світі короткометражного фільму. Так, того самого, який презентували на бульварі Капуцинів брати Люм'єри – «Прибуття поїзда на вокзал Ла Сьота». Цільова аудиторія паті – діти, які хотіли б самостійно знімати змістовне відео, і їхні батьки.

Весь грудень минулого року у ДЕПОтах проводилися безкоштовні майстер-класи з виготовлення свічок різдвяного і новорічного декору.


ТРЦ Depo't center Кропивницький (2019)

Було організовано благодійний марафон «Дівожиття», під час якого відвідувачі ТРЦ наповнювали «мішок чарівника» іграшками, книгами і канцелярією. Вміст «мішка» організатори флешмобу – адміністрація ТРЦ – передали підопічним місцевого благодійного фонду «Дивожиття».


ТРЦ Depo't center, Кропивницький (2020)


Черговий конкурс малюнків у ТРЦ Depo't center Кропивницький  (2019)

ТРЦ DEPO't center, Fantasy Town Лубни

У Лубнах, у ТРЦ DEPO't center в грудні пройшла серія майстер-класів. За відгуками відвідувачам найбільше запам'ятався безкоштовний майстер-клас «Різдвяний янгол» і «Виготовлення ялинки з цукерок». Одночасно була організована тимчасова резиденція Діда Мороза, який «брав» замовлення та побажання маленьких відвідувачів.


ТРЦ DEPO’t center, Fantasy Town м. Лубни (2019)

Таким чином, всі навчально-розважальні події у ТРЦ DEPO’t center орієнтовані на сімейне дозвілля. У ДЕПОтах діти зі своїми батьками долучаються до творчості. Всі розважальні проекти несуть освітній зміст – у доступній та динамічній формі відвідувачі відкривають для себе нові грані українських традицій, ручної та кулінарної творчості, історію України та свого краю.


ТРЦ DEPO’t center, Fantasy Town м. Лубни (2020)

ТРЦ Depo't center Одеса

У жовтні 2020 року в Одесі відкрився шостий торгово-розважальний центр мережі ТРЦ. Він розташований на вулиці Семена Палія, 125-Б, на території одного з найбільших спальних районів міста-мільйонера – селище Котовського.


Фасад нового Depo't center в Одесі

Площа одеського ТРЦ DEPO`t CENTRE дорівнює 8673 кв.м. За цим параметром він опинився на 5 місці у родині ДЕПОТів, обігнав торгівельно-розважальний центр в Лубнах, але поступившись кропивницькому, миколаївському, черкаському та чернівецькому “родичам”. Одеський ДЕПОт має три поверхи, один з них цокольний. Внутрішній простір будівлі оформлено у теплій кольоровій гамі – гармонія з нюду, карамелі та шоколаду.

Маркетингова стратегія одеського ДЕПОту, як і в інших ТРЦ мережі, спрямована на розвиток культури шопінгу та відпочинку всією родиною. Наразі торгівельні площі лише заповнюються. В ТРЦ вже оселився Сільпо, який оформлено в стилі гранд-отель, власне Фокстрот, фітнес-клуб “Вертикаль”, супермаркет меблів BLACK RED WHITE. ТРЦ працює з 8 по 23 годину, орієнтуючись на режим роботи Сільпо.

ГКФрозвиває бренди