6 липень 2015
Волонтери «Молодь за права споживачів»: «Фокстрот» переміг у рейтингу «Екологічно-відповідальна мережа побутової техніки та електроніки»
30 червня 2015 року на сайті Київського національного торговельно-економічного університету були опубліковані результати першого в Україні екорейтингу із визначення самої екологічно-відповідальної мережі побутової техніки та електроніки. Рейтинг ініціювали учасники Всеукраїнського руху «Молодь за права споживачів» та активісти Екоклубу КНТЕУ в рамках проведення VII консумерського фестивалю "Час діяти!".
Дослідження було проведено методом анкетування продавців, яке у відомих магазинах провели студенти-активісти. Волонтери з'ясовували результативність екологічно-відповідальних практик українських ритейлерів (торговельних мереж «Фокстрот», «Ельдорадо», Comfy, City.com, Moyo і DiaWest).
Протягом місяця волонтери відвідали магазини ритейлерів, досліджували їх ЕКОполітику, виходячи з наявності екомаркування товару та екопакування, громадського соціального звіту на сайті компанії, аналізу обсягів використання паперової реклами та переходу мереж на ЛЕД-освітлення. Вони також з'ясовували наявність біопакетів, можливості прийому на утилізацію батарейок і роботу з громадською думкою стосовно екопроблем через реалізацію «зелених» програм в громадах. Серед 20 критеріїв максимальну вагу мала активна популяризація ековідповідальності із залученням ЗМІ та знакових стейкхолдерів. Адже, згідно з даними дослідження компанії GfK, проведеного в Україні в травні 2015 року, тільки 3% українців стурбовані забрудненням навколишнього середовища*. І це при тому, що ще в 2007 році стан навколишнього середовища в Україні міжнародні експерти ОБСЄ назвали критичним **.
Результати проведеного аналізу свідчать, що провідні на ринку мережі «Фокстрот», «Ельдорадо», Comfy показали себе і найбільш результативними з точки зору екологічної відповідальності, але перемогу здобув «Фокстрот» з перевагою за такими пунктами:
• «Фокстрот» з 2009 року публікує щорічний соціально-екологічний звіт ГД ООН, де одним з 10 пунктів є мінімізація впливу на екологію - https://www.foxtrot.ua/csr/global-compact.html;
• в інформаційному полі «Фокстрот» більше 2-х років активно працює над формуванням екознань юного покоління українців через власний всеукраїнський конкурс для школярів «ЕКОклас»;
• «Фокстрот» веде облік реального екологічного впливу своїх проектів на стан навколишнього середовища: підсумки першого і другого конкурсів «ЕКОклас», результати програми «Зелений офіс» - https://www.foxtrot.ua/csr/green-office.html;
• «Фокстрот» є активним в інформаційному просторі: саме на його ЕКОдосвід найчастіше посилаються друковані, ТБ- і онлайн-ЗМІ (за даними моніторингу УНІАН);
• У провідної мережі найширша підтримка стейкхолдерів: Національний еколого-натуралістичний центр МОН України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, швейцарський фонд скорочення ризиків RRF і провідні виробники техніки та електроніки, які в рамках «ЕКОкласу» поділилися своїми кейсами екологічної відповідальності бізнесу для натхнення інших гравців ринку.
- Переможець - це той, хто веде роботу не тільки в стінах своїх офісів і магазинів, а й за їх межами. «Фокстрот» це робить регулярно: залучає до роботи провідних експертів, своїх партнерів, покупців, при цьому акцентує увагу на роботі з молоддю - всіх залучає до своїх «зелених» активностей, - говорить Анна Захаревич, керівник Екоклубу КНТЕУ. - Це стало вирішальним при підрахунку балів і запорукою перемоги «Фокстроту» у рейтингу «Екологічно-відповідальна мережа побутової техніки України».
* Джерело: Омнібус GfK Ukraine - кількісне щомісячне дослідження з вибіркою в 1000 респондентів, яке охоплює всю Україну. https://www.gfk.com/ua/news-and-events/News/Pages/omnibus-2015.aspx
** ОБСЄ: В Україні спостерігається екологічна криза https://for-ua.com/ukraine/2007/05/25/090349.html
Протягом місяця волонтери відвідали магазини ритейлерів, досліджували їх ЕКОполітику, виходячи з наявності екомаркування товару та екопакування, громадського соціального звіту на сайті компанії, аналізу обсягів використання паперової реклами та переходу мереж на ЛЕД-освітлення. Вони також з'ясовували наявність біопакетів, можливості прийому на утилізацію батарейок і роботу з громадською думкою стосовно екопроблем через реалізацію «зелених» програм в громадах. Серед 20 критеріїв максимальну вагу мала активна популяризація ековідповідальності із залученням ЗМІ та знакових стейкхолдерів. Адже, згідно з даними дослідження компанії GfK, проведеного в Україні в травні 2015 року, тільки 3% українців стурбовані забрудненням навколишнього середовища*. І це при тому, що ще в 2007 році стан навколишнього середовища в Україні міжнародні експерти ОБСЄ назвали критичним **.
Результати проведеного аналізу свідчать, що провідні на ринку мережі «Фокстрот», «Ельдорадо», Comfy показали себе і найбільш результативними з точки зору екологічної відповідальності, але перемогу здобув «Фокстрот» з перевагою за такими пунктами:
• «Фокстрот» з 2009 року публікує щорічний соціально-екологічний звіт ГД ООН, де одним з 10 пунктів є мінімізація впливу на екологію - https://www.foxtrot.ua/csr/global-compact.html;
• в інформаційному полі «Фокстрот» більше 2-х років активно працює над формуванням екознань юного покоління українців через власний всеукраїнський конкурс для школярів «ЕКОклас»;
• «Фокстрот» веде облік реального екологічного впливу своїх проектів на стан навколишнього середовища: підсумки першого і другого конкурсів «ЕКОклас», результати програми «Зелений офіс» - https://www.foxtrot.ua/csr/green-office.html;
• «Фокстрот» є активним в інформаційному просторі: саме на його ЕКОдосвід найчастіше посилаються друковані, ТБ- і онлайн-ЗМІ (за даними моніторингу УНІАН);
• У провідної мережі найширша підтримка стейкхолдерів: Національний еколого-натуралістичний центр МОН України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, швейцарський фонд скорочення ризиків RRF і провідні виробники техніки та електроніки, які в рамках «ЕКОкласу» поділилися своїми кейсами екологічної відповідальності бізнесу для натхнення інших гравців ринку.
- Переможець - це той, хто веде роботу не тільки в стінах своїх офісів і магазинів, а й за їх межами. «Фокстрот» це робить регулярно: залучає до роботи провідних експертів, своїх партнерів, покупців, при цьому акцентує увагу на роботі з молоддю - всіх залучає до своїх «зелених» активностей, - говорить Анна Захаревич, керівник Екоклубу КНТЕУ. - Це стало вирішальним при підрахунку балів і запорукою перемоги «Фокстроту» у рейтингу «Екологічно-відповідальна мережа побутової техніки України».
** ОБСЄ: В Україні спостерігається екологічна криза https://for-ua.com/ukraine/2007/05/25/090349.html