Реформа логістики в Фокстрот дала перші результати

Кількість скарг на доставку товару знизилася з 5% до 0,5% при середньомісячному показнику в 30 000 - 35 000 доставок. 

Протягом 2018 року в мережі магазинів Фокстрот перебудовували систему логістики. Рік пройшов - рітейлер отримав логістичну схему, яка скоротила доставку основної маси товарів покупцям до 24 годин. Розбираємо, як працює новий логістичний ланцюжок. Проглядаємо список досягнень та дізнаємося про напрямки подальшої оптимізації від Вадима Осинського - начальника управління ланцюга поставок Фокстрот.

Суть реформи логістичного ланцюжка

- Завдання, яке стояло перед командою логістів Фокстрот, було обумовлене очікуваннями наших покупців, - розповідає Вадим Осинський. - Люди не бажають чекати товар 3-7 днів. Свою покупку вони хочуть отримати якомога швидше. Щоб зберегти на ринку позиції галузевого лідера, ми повністю реорганізували систему доставки товару. 

Для початку ми визначилися із метою та почали працювати із рівнем сервісу, що надавали. Покупці в мільйонниках та обласних центрах повинні отримати свій товар протягом 24 годин. В інших містах - протягом 48 годин. У невеликих населених пунктах - 72 години. Це пов'язано з тим, що мешканці невеликих населених пунктів готові почекати трохи більше, ніж жителі мегалополісів, за умови, що їх задовільняє якість та ціна. По тому ми взялися за вирішення наших логістичних "задачок". 


1. Реорганізація складів. Сьогодні у Фокстрота 2 склади - в Гостомелі та в Дніпрі. Останній замінив склад в Чорноморську. 
2. Операційне управління складами взяв на себе партнер «Паклайн логістик». Компанія має великий досвід організації та управління складами рітейлу побутової техніки. 
3. Розробили і впровадили графік магістральної логістики за «залізничним» принципом. Всі замовлення обробляються в реальному часі і передаються на склад для збірки. Після цього в гейтах формуються вантажі. Завантажуються фури, які відправляються по одному з 30 стратегічних напрямків, через cross-dock-platform - локальний склад перевантаження в регіоні, на якому відбувається розподіл замовлень по каналах: поповнення магазинів, клієнтська доставка, відправка замовлень оптовим покупцям. Завдяки переходу на "залізничний графік" були заощаджені гроші за проїзд зайвих кілометрів і час, який нераціонально витрачався під час завантажувально-навантажувальних операцій, переміщень. Сьогодні графік доставки товарів доведений до 98%. 
4. Була введена повна автоматизація всіх процесів. Завдяки цьому скоротилася кількість помилок. Показовий результат - під час останньої Чорної п'ятниці було оброблено і організована доставка 250 000 одиниць товару в межах України.
5. На територіях складів працює відділення Нової пошти. Якщо клієнт вибрав цей спосіб доставки, то його замовлення буде сформоване і відправлене. Відсоток доставок, які відбуваються за допомогою Нової пошти, сьогодні дорівнює 40%. Крім того, з березня частину доставок виконує Укрпошта. 
6. Оптимізація "останньої милі". У планах логістичної служби Фокстрот - повністю перебрати на себе цю функцію, щоб отримувати фідбек від клієнта. 
7. Мотивація водіїв і використання ТМС-системи для розрахунку оптимального маршруту, інформування клієнтів за допомогою sms про пересування їх замовлень.

Результати реформи стисло

1. Час доставки більшості товарів вкладається в 24 години з моменту їх купівлі. 
2. Скоротилися витрати на операційні процеси. 
3. Збільшилися доходи з інвестицій, кошти обертаються в межах Групи компаній Фокстрот. 
4. Зменшилася кількість помилок, які призводять до скарг клієнтів. Кількість скарг знизилася з 5% до 0,5% при середньомісячному показнику в 30 000 - 35 000 доставок. 
5. Збільшилася кількість задоволених, а значить і лояльних до бренду, клієнтів.

- Колись (майже 25 років тому) Фокстрот зміг відбудуватися від конкурентів тим, що ми задіяли в доставці техніки в регіони залізничний транспорт. Такий хід знизив ціну і гарантував сам факт оперативної доставки товару покупцям, - нагадав генеральний директор Групи компаній Фокстрот Геннадій Виходцев. - У реформі 2019 роки ми акцентували увагу на скороченні часу доставки товару. Тільки так можна зберегти лідерство в галузі. Дякую команді Вадима Осинського. Успіху!

Нові напрямки розвитку логістики Фокстрот

«У процесі реформування логістичного ланцюжка команда Фокстрот бачить нові точки зростання. По-перше, планується поглиблення оптимізації управління складами. По-друге, просувається власна адресна доставка Фокстроту. По-третє, в найближчих планах у нас експрес-доставка для жителів великих міст. Крім того, ми прямо зараз створюємо новий продукт "клієнтська доставка", коли людина сама формує кількість потрібних їй сервісів, терміни та вартість доставки. 

Загалом, Фокстрот реформував логістичну систему та вже отримав перші результати. Готуємо на літо наступні етапи оптимізації, нові проекти.

ГКФрозвиває бренди