ГК «Фокстрот»: «Закон про державну мову виконуємо,

а корпоративна мовна політика з’явилася в нас задовго до появи профільного закону» 

Закон "Про забезпечення функціонування української мови як державної" набув чинності 16 липня 2019 року. «Ми готові працювати в новому законодавчому полі й виконувати в своїх торгових залах і офісах основне завдання закону – гарантувати кожній людині право на отримання інформації і послуг українською мовою», – заявили у торгівельній мережі «Фокстрот».

Ще 2017 року рішенням Ради засновників Групи компаній «ФОКСТРОТ» (надалі – ГКФ), яку очолює генеральний директор ГК Фокстрот Геннадій Виходцев, було встановлено, що в ГКФ українська мова є мовою діловодства, ділового спілкування і листування, обслуговування і спілкування з клієнтами. 

Ключовий момент мовної політики полягав в ГКФ у тому, що затвердження української мови як мови діловодства і мови підприємства є вимогою законодавства. Була створена робоча група з фахівців (юристи, HRи, піарники, фахівці з діловодства та роздрібних мереж брендів). Вже з січня 2018 року всі положення, регламенти та розпорядження у ГКФ видаються виключно українською мовою. Переведено українською мовою навчальні матеріали для співробітників, дистанційні курси і стандарти операційних процедур для роздрібної мережі «Фокстрот». А виконавчі директори в 2018 році розпочали переговори із постачальниками товарів, партнерами стосовно забезпечення персоналу торгових залів матеріалами українською мовою.  

Особливу увагу в ГКФ звернули на те, що в межах закону ніхто не може бути примушений використовувати під час перебування на роботі та виконання обов’язків за трудовим договором державну чи іншу мову – для уникнення обмеження у спілкуванні працівників між собою у використанні іншої мови національних меншин. 


Вже 27 травня 2019 року у компанії «Фокстрот» стартував дистанційний курс із вивчення української мови співробітниками мережі. Курс розрахований на 16 тижнів і складається з щотижневих завдань: теоретичної частини і тестів. Навчання рекомендовано 2916 працівникам Фокстрот, з них 2570 успішно пройшли вже 6 курсів. У легкій, невимушеній формі працівники мають можливість ознайомитися, пригадати і поглибити знання з граматики, орфографії, правильної вимови та інших особливостей рідної мови. 


Окрім того, за ініціативи виконавчого директора «Фокстрот» Вячеслава Поврозніка у травні 2019 року в компанії запроваджено традицію «мовного четверга». За власним волевиявленням та бажанням працівники мають змогу удосконалити свої мовні навички як у формальному, так і повсякденному спілкуванні.

Вячеслав Поврознік, виконавчий директор «Фокстрот» вважає, що український бренд «Фокстрот», народжений в незалежній Україні 25 років тому, є частиною історії країни та становлення вітчизняної галузі ритейлу електроніки. «Тож наша ідея – поділитися досвідом щодо виконання закону про державну мову, показати галузі приклад готовності працювати в правовому полі та зміцнити українську незалежність», – говорить В. Поврознік.

ГКФрозвиває бренди